קוראים להפגין מחר במקום: עיריית י-ם פינתה שוב מאהל מחאה ליד בית רה"מ

שוטרים ופקחים של עיריית ירושלים פינו הבוקר (שני) זה היום השני ברציפות מאהל מחאה שהוקם מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בעיר בדרישה להתפטרותו של נתניהו. השוטרים והפקחים החרימו ציוד של המפגינים ושישה מהם נפצעו קל מאלימות השוטרים והפקחים. אחד המפגינים אף פונה באמבולנס מד"א.

שוטרים נגד מפגינים, הבוקר, ליד בית ראש הממשלה בירושלים (צילום: מחאת הדגלים השחורים)

השוטרים והפקחים הגיעו הבוקר בשעה 5.40. המפגינים אמרו כי השוטרים והפקחים הסירו את שלטי המחאה שנתלו במקום והחרימו חפצים נוספים. אחד המפגינים, יניב סגל, סיפר שבמאהל המחאה ישנו כ-30 אנשים. "לקחו את המזרנים מתחת לאנשים, לקחו ציוד פרטי של אנשים". חבר מוצעת עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, גינה את פעילות המשטרה והעירייה בשירות נתניהו וקרא לאפשר את המחאה הדמוקרטית במקום. יצוין שקבוצת "קריים מיניסטר" המפגינה מזה חודשים ארוכים בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה המואשם בפלילים, קראה להפגין במקום מחר, שלישי, בשעה 19:00. מחר מצוין "יום הבסטיליה", כך שסיסמת ההפגנה תהיה "חירות, שוויון, אחווה", כסיסמת המהפכה הצרפתית.

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש) הביע תמיכה במפגינים ואמר "פירוק המאהל בבלפור שוב מוכיח שהזכות היחידה שחשובה לנתניהו היא הזכות לשמור על שתיקה". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיפה "מעצרי ההפחדה למוחים והאלימות המשטרתית מתגברים בכל יום. השלב הבא במדיניות הממשלה יהיה לכנות את ההפגנות הפרות סדר ולירות כדורי גומי ורימוני עשן במפגינים. המדיניות שמפעילים בשטחים ומול הפגנות של הציבור הערבי הופכת לנחלת הכלל. בחסות הקורונה ממשיכים לחנוק את המרחב הדמוקרטי".

כ-2,000 מפגינים הגיעו בשישי במסגרת מחאת "הדגלים השחורים" מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים כדי לדרוש את התפטרותו. המוחים נשאו שלטים עליהם נכתב בין השאר "מצילים את המדינה נלחמים בשחיתות", ו"ביבי מחזיק את המדינה כבת ערובה". בשל ההפגנה סגרה המשטרה למשך כמה שעות את הרחוב שמוביל לשדרות בן מימון מכיכר פריז.

סרטון – הפינוי האלים, הבוקר, של מאהל המחאה:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/585595212111967/