קומץ אנשי ליכוד הפגינו מול אלפים שבאו למחות נגד שחיתות שלטון הימין

אלפי בני אדם הפגינו שבת (מוצאי שבת) בכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדבליט, במחאה על התנהלותו בנושא חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממול השתתפו עשרות אנשי ליכוד בהפגנת נגד.

 2017-07-23_204015

זה השבוע ה-34 ברציפות שבו מתקיימת הפגנת מחאה שכזו. המפגינים מוחים על התנהלותו האיטית של מנדלבליט בפרשיות הנוגעות לראש הממשלה ונגד שחיתות ממשלת הימין. הזמר אביב גפן היה בין משתתפי ההפגנה ושר כמה שירים. למפגינים בפתח תקווה הצטרפו 13 מוקדים ברחבי הארץ, המהווים את הפריסה הרחבה ביותר עד כה של הפגנות נגד השחיתות. הפגנות נרשמו גם בנהריה, ראש פינה, חיפה, עפולה, חדרה, נתניה, תל אביב, נס ציונה, אשדוד, ירושלים, באר שבע, קרית גת ומודיעין.

בין הקריאות שנשמעו אמש: "הוןשלטון, עולם תחתון", "גם חבר גם חוקר – מנדלבליט תתפטר" ו-"ביבי נתניהו, לכלא מעשיהו" ו"ביבי הביתה". אל הקריאות נגד השחיתות השלטונית, נוספו בשבועות האחרונים קריאות בעד הדמוקרטיה, על רקע מגבלות שונות שהטילו המשטרה והפרקליטות על המפגינים, כולל שימוש בכוח ומעצרים.

יצוין שיו"ר הקואליציה דויד ביטן (ליכוד) הבטיח לאחר ההפגנות בשבוע שעבר "ליזום הפגנת נגד המונית" בפתח תקווה מול המפגינים נגד שחיתות השלטון הימני. לאורך השבוע התעורר חשש בקרב מארגני ההפגנה כי למקום יגיעו תומכי ליכוד רבים, והדבר יביא לחיכוכים ואלימות. אך בהפגנת הנגד של תומכי נתניהו השתתפו קומץ חברי ליכוד ,שקראו "ביבי מלך ישראל חי, חי, וקיים" וטענו כי "אין שחיתות בישראל, ביבי לא מושחת".