קולומביה מצטיידת בנשק ישראלי לקראת הפלישה הצבאית האמריקאית לוונצואלה

קולומביה מצטיידת בנשק ישראלי לקראת הפלישה האמריקאית לוונצואלה. זאת, בעת שחיילים אמריקאים מגיעים לקולומביה לקראת פלישה צבאית אפשרית לשכנתה ונצואלה. לפי הפרסומים התעשייה האווירית נמצאת במו"מ עם קולומביה סביב מכירת טילים. כך מסר האתר "ישראל דיפנס". לדברי האתר "ככל הנראה הסיבה לכך היא התחממות הגבול עם ונצואלה וחשש כי הנשיא מדורו ינקוט בפעולה צבאית" נגד הכוחות הפולשים לארצו מקולומביה.

2019-02-16_174252

מערכת הטילים שישראל מעוניינת למכור לקולומביה (צילום: התעשייה האווירית)

לפי האתר התעשייה האווירית מנהלת מו"מ עם קולומביה על מכירת מערכת הברק-8. לפי אותם פרסומים, אחד הזרזים לרצון של קולומביה בהגנה אווירית מתקדמת הוא המשבר בוונצואלה. בימים האחרונים הצבאות של המדינות מרכזים כוחות בגבול. יצוין שארה"ב ביקשה להשתמש בבסיסים של קולומביה לתקוף את שטחה של ונצואלה.

על פי פרסומים באמריקה הלטינית, החיילים האמריקאים כבר הגיעו לקולומביה ובוושגינטון נמסר כי "הסיוע הומניטארי לוונצואלה הגיע לקולומביה באמצעות מטוסי חיל האוויר של ארה"ב". לפי הודעה של מחלקת המדינה שהודלף לתקשורת, הסיוע מסופק על מנת ללחוץ על הנשיא ניקולס מדורו לעזוב את תפקידו.

ממשלת קובה קראה השבוע לעצור את ההסלמה הצבאית של ארה"ב המאיימת לפלוש לוונצואלה וגילתה שבין ה-6 ל-10 בפברואר נצפו מטוסים של חיל האוויר של ארה"ב נוחתים בבסיסים אמריקאים בפוארטו ריקו, ברפובליקה הדומיניקנית ובאיים בים הקריבי ובהם חיילים מיחידות העילית.

לדברי ממשלת קובה, הממשל האמריקאי משתמש בתירוץ של "משבר הומניטארי" כדי להצדיק את התערבותה הצבאית בשטחה של ונצואלה. "יש לזכור שנעשה שימוש בתירוצים דומים על מנת להצדיק את המלחמות העבר של ארה"ב ביוגוסלביה, בעיראק ובלוב – שגבו קרבנות רבים בנפש". כמו כן "אנו לא יכולים לשכוח את פלישות העבר של צבא ארה"ב במקסיקו, בניקרגואה, ברפובליקה הדומיניקנית, בהאיטי, בקובה, בהונדורס, בגרנדה ובפנמה".