קואליציית השמאל שתמכה ביציאת בריטניה מהאיחוד האירופי: שמרנים הביתה

דיפלומטים בכירים מאיטליה, גרמניה, צרפת, הולנד, בלגיה ולוקסמבורג, שש המדינות שהקימו את האיחוד האירופי, נפגשו היום (שבת) בברלין, בפגישה שהוגדרה כ"בהולה ולא מתוכננת", במטרה לדון בהשלכות יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. בפגישתם אמר שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר כי "בעקבות 'ברקסיט', חשוב להיות קשובים לציפיות האזרחים". עוד הוסיף כי על האיחוד האירופי "לא להיכנס להיסטריה או ליפול למצב של שיתוק". יצוין שאמש התקשר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון ושוחח עמו על ההחלטה לעזוב את האיחוד האירופי. "בעוד הקשר של בריטניה עם האיחוד האירופי ישתנה, הקשר בין ארצות הברית לבריטניה יישאר אותו דבר", אמר אובמה, והוסיף כי גם מערכת היחסים עם האיחוד האירופי תישאר אותו הדבר נוכח תוצאות המשאל שנערך ביום חמישי. כמו כן, מנהיגי 27 המדינות שנותרו באיחוד האירופי לאחר החלטת בריטניה לפרוש, יקיימו ביום רביעי הקרוב פגישה ראשונה שבה ידונו על הצעדים הבאים של האיחוד. הפגישה תתקיים ללא נוכחותו של ראש ממשלת בריטניה קמרון.

אמש, מאות פעילי שמאל שתמכו ביציאה מהאיחוד הפגינו מול ביתו של קמרון ברחוב דאונינג 10 בלונדון. הם דרשו את התפטרותו המיידית של ראש הממשלה הימני וקיום בחירות כלליות בהקדם. המפגינים הם חברים בקואליציית השמאל "לפטליב" שקיימה קמפיין לאורכה ולרוחבה של הממלכה כדי להבטיח "יציאה מאירופה של הקפיטליסטים למען העובדים". בין היתר הפעילים הניפו כרזות בהן נכתב "אירופה אחרת היא אפשרית, אבל איחוד אירופי אחר הוא בלתי אפשרי". גם פעילי מפלגת הלייבור שהתנגדו להמשך חברות ארצם באיחוד, שבאופן רשמי תמכה בהישארות בריטניה באיחוד, ערכו קמפיין משלהם נגד יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין. בעבר קורבין, מהאגף השמאלי במפלגה, התנגד בחריפות לחברות בריטניה באיחוד, אך לקראת המשאל שינה את עמדותיו מן היסוד.

2016-06-25_175850

כרזה של פעילי הלייבור נגד יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין: שינה את עמדותיו מן היסוד (צילום: לייבור גו!)

 

בהצהרה שפרסמה אתמול הקואליציה "לפטליב" נאמר כי "תוצאות המשאל הן ביטוי להתנגדותם של מיליוני עובדים למדיניות הצנע הנמשכת מזה עשורים. כל הממסד הפוליטי והכלכלי הבריטי פעל למען הישארות בריטניה באיחוד ותוצאות המשאל גרמו למשבר פוליטי רבתי. במפלגה השמרנית החלה מלחמת כל בכל… בשעה זו, ואילו מפלגת הלייבור הייתה עומדת בראש המתנגדים לאיחוד, היא יכלה להפוך לאופציה פוליטית עבור מעמד העובדים. אבל הנהגת הלייבור החליטה להתיישר עם האגף הימני של טוני בלייר; והיו"ר ג'רמי קורבין נטש ללא בושה את עמדותיו העקביות נגד המשך חברות בריטניה באיחוד".

במנשר שפורסם אתמול, קואליציית השמאל גם תקפה את הגורמים בימין שתמכו ב"ברקסיט" וציינו ש"גזענות ולאומנות אינן מהוות פתרון לבעיות מעמד העובדים – להיפך, הן רק יחריפו אותן". "זו העת להתאחד סביב דרישה מיידית, שגם העובדים שתמכו בעמדת הלייבור מסוגלים להתאחד סביבה: שמרנים הביתה". בקואליציה פעילות המפלגה הקומוניסטית, המפלגה הסוציאליסטית של העובדים, השמאל הסקוטי, התאחדות העובדים יוצאי הודו, מועצת העובדים של בנגלדש בבריטניה, ראשי איגודים מקצועיים וקבוצות שמאל קטנות יותר.

 

לאתר הקואליציה "לפטליב": http://www.leftleave.org

הקואליציה בפייסבוק: https://www.facebook.com/www.lexit.org.uk

פעילי מפלגת הלייבור למען יציאה מהאיחוד האירופי: http://www.labourleave.org.uk/we_did_it?splash=1

פעילי מפלגת הלייבור למען יציאה מהאיחוד האירופי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/LabourLeaveGroup