קבוצת פעילים מן השורה אילצה את יו"ר מרצ לקיים ועידה חרף שיתוק המפלגה

קבוצת פעילים מן השורה במרצ, שחדלה לפעול, אילצו את יו"ר המפלגה השר לשעבר רן כהן לקיים ועידה על מנת לבחור הנהגה חדשה. קש"ב (קבוצת שינוי במרצ) היא קבוצה של 410 פעילות ופעילים אשר התארגנה באפריל 2022, בטרם המפלגה הפסיקה לתפקד. "אנחנו מאמינים שנדרש שינוי עמוק בניהול המפלגה. עלינו לעבור מניהול של מנגנון ריכוזי לניהול מודרני המבוסס על שקיפות, השפעה של נציגי שטח בסניפים ומעורבות החברים והחברות בקבלת החלטות. אנו פועלים מול מנגנון מפלגתי לעומתי ומיושן כדי לממש את החזון שלנו ברוח מצע מרצ. לאור כישלון מרצ בבחירות האחרונות, אנחנו פועלים בשטח לשקם את מרצ על מנת שתוכל להוות תשתית לגוש השמאל החדש אשר יקום בבחירות הבאות שיכולות להתקיים מוקדם מן הצפוי", נמסר על ידי מובילי ההתארגנות.

בעקבות פועלה של קש"ב אמורות להתקיים שתי ועידות, שיטפלו אך ורק בשאלות ארגוניות, ב-1 במארס וב-1 באפריל הקרובים. יצוין שאף אחד משרי מרצ לשעבר או חברים בסיעה בכנסת לוקחים חלק בפעילות הקבוצה והם אף חדלו מכל פעילות במסגרת המפלגה. לקש"ב אין כל התייחסות לפוליטיקה ולאידיאולוגיה של מרצ, לא מציעה שום שינוי או תיקון במישורים אלה ואף לא מתייחסת לשאלות מרכזיות בציבוריות הישראלית כגון המלחמה בעזה.

מטרותיה של קש"ב הן "מרצ גדולה, שוויונית , פתוחה, שקופה ונוכחת בשטח ובעיקר בטוחה בעצמה ובדרכה; לשמור על מרצ מאוחדת בה כל מחנה מקדם את האג'נדה הערכית שלו בלי לפגוע במצע מרצ ובשוויון ההזדמנויות של חברות והחברים שאינם שייכים למחנה אידיאולוגי מסויים ולהפוך את מרצ לבית הערכי של אנשי המחאה ומצטרפים חדשים שיוכלו להשפיע על דמותה של המפלגה בהקדם האפשרי ועל הרכב הרשימה לכנסת בהמשך". בין פעיליה נמנים מספר חברי ועדית המפלגה: אורי כנרות (הוד השרון); דימה שפירא, יו"ר מרצ יקנעם; זאב שפיר (נס ציונה); ידי דים (גבעתיים); יהודית קורין (יקנעם) פרופ' סנדי קדר, יו"ר מרצ זכרון יעקב; עדי אילת, (קיבוץ כפר מסריק); עמיחי גלר, (קיבוץ ניר דוד) ושוש ערער, יו"ר נשיאות מרצ לשעבר וחברת ההנהלה (נתניה).

בתוך כך, המפלגה מתקשה לגייס תרומות על מנת החזיר למדינה חוב של 16 מיליון שקל. תומר רזניק, מזכ"ל מרצ, שיגר לפני כחודשיים עדכון לחבריה לפיו הגיע להסכם עם הכנסת "במטרה להסדיר את חובות, כדי לאפשר למפלגה להמשיך ולפעול" ובקשה לתרומות.

למרצ חוב גדול ביחס למפלגה קטנה: כ־16 מיליון שקל, 7.1 מיליון מתוכם ממערכות הבחירות הקודמות. היא לקחה מקדמה של 5.1 מיליון והלוואות בסך 3.8 מיליון לקראת בחירות 2022. היא קיבלה החזר חלקי לכספים הללו כיוון שזכתה בכ־3.2% מהקולות. אך כיוון שלא נכנסה לכנסת, לא קיבלה ולא תקבל מימון מפלגות שוטף ואינה יכולה להחזיר את רוב החוב. כאמור, לאחר מערכת הבחירות בהן כשלה, מוסדות מרצ הפסיקו להתכנס, המפלגה חדלה לפעול וכל רכושה הדל נמכר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126173