צפון קוריאה גינתה בחריפות את דברי שר הביטחון אביגדור ליברמן

צפון קוריאה גינתה אתמול (שבת) את דברי שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהזהיר מפני כוונת המדינה לערער את היציבות בעולם וכינה את מנהיג המדינה קים ג'ונג און "מטורף". בהודעת משרד החוץ של צפון קוריאה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה נאמר כי דברי ליברמן "מרושעים". עוד נכתב כי ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון המחזיקה נשק גרעיני באופן לא חוקי ועדיין יוצאת נגד מדיניות הגרעין של פיונגיאנג בכל הזדמנות. יצוין שעל פי דו"ח המכון לחקר השלום השוודי שפורסם בשבוע שעבר, בידי ישראל כ-80 ראשי קרב גרעיניים.

2017-04-30_204836

משרתם של שני אדונים: שר הביטחון ליברמן עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, הגנרל מאטיס, בשבוע שעבר (צילום: משרד הביטחון)

"כדאי לישראל לחשוב פעמיים על ההשלכות של מסע הכפשות נגדנו, שנועד להסתיר את פשעי כיבוש השטחים הערביים ומשבשת את תהליך השלום", נמסר. עוד נאמר בהודעה כי פיונגיאנג תומכת במאבק של הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה ירושלים, וכי ישראל היא מדינה כובשת המהווה מכשול לשלום במזרח התיכון ואחראית לפשעים נגד האנושות.

בראיון לאתר וואלה ביום שלישי האחרון הזהיר ליברמן מ"ציר רשע" שכולל את צפון קוריאה, סוריה, חיזבאללה ואיראן, וכינה את מנהיגי מדינות אלה "חבורה קיצונית ומטורפת".  ליברמן אמר בריאיון כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת". לדבריו, "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום".