צעיר פלסטיני נהרג בפוגרום של מתנחלים בכפר אל מוע'ייר בעת חיפוש אחר נעדר

צעיר פלסטיני, ג'יהאד אבו עליא, נהרג אמש (שישי) מאש כוחות הכיבוש בעימותים שפרצו באזור רמאללה במהלך חיפושים אחר נער ישראלי הנעדר באזור משעות הבוקר. זאת, בעת שמתנחלים רבים פשטו על הכפר אל מוע'ייר. הנער, בנימין אחימאיר, בן 14, יצא לרעות צאן מהתנחלות בקרבת הכפר ונעלם. טרם התקבל מידע שלפיו אחימאיר נחטף או נהרג, וייתכן שהוא נפל לבור באזור.

יצוין שמשעות אחר הצהריים כוחות הכיבוש כיתרו את הכפרים דומא ואל-מועייר כחלק מהחיפושים אחרי הנעדר. בעת המצור מתנחלים שהגיעו לכפר והציתו בתי מגורים, מכוניות, דירים ואסמים וכן מגרש מכוניות שהוצאו משימוש. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על כ-25 פצועים בעימותים בדרגות חומרה שונות, רבים מהם מירי. עוד דיווח הסהר האדום כי חמישה פלסטינים נפצעו כתוצאה מתקיפת מתנחלים בכפר אבו פאלח, סמוך לרמאללה, מהם אחד בראשו. סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא מסרה כי המתנחלים תקפו את הכפר מהצד המזרחי, ולקחו עמם כלי רכב הנושאים לוחית רישום פלסטינית.

על פי וואפא מתנחלים תקפו גם במראג׳ם שבנפת רמאללה. הם פרצו לבתים אחרי שהצבא כבר ערך חיפוש הנם. במהלך "החיפוש" הרגו כבשים וטלאים, שברו רכוש והרסו את תכולת הבתים.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) גינה את "הפוגרומים של כנופיות מתנחבלים בחסות כוחות הכיבוש. זו לא טעות – זו מדיניות!". לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן "בגיבוי הצבא מתנחלים לא מפספסים הזדמנות לקחת את החוק לידיים ולהבעיר את השטח. דיווחים מאוד קשים על הרוג לפחות, פצועים ושריפת בתים ומכוניות בכפר מוע'ייר בגדה. אסור לתת לזה לעבור בשקט ואסור להתרגל לאלימות מתנחלים בשום מצב, גם לא בחסות מסע חיפושים אחר נעדר".

על פי נתוני האו"ם בין ה-7 באוקטובר ליום שני שעבר, 8 באפריל, ברחבי הגדה המערבית וירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי נהרגו 432 פלסטינים, בהם 109 ילדים. רובם נהרגו בידי חיילים ותשעה בידי מתנחלים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128084/