צלמי אקטיבסטילס זכו בשתי קטגוריות בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית"

אורן זיו ויותם רונן, חברי קולקטיב הצלמים אקטיבסטילס זכו ביום חמישי האחרון בשתי קטגוריות שונות בתחרות הצילום הישראלית השנתית – "עדות מקומית" – לשנת 2016. זיו זכה במקום הראשון והשני בקטגוריה "חברה וקהילה", עם צילום המתעד צעירים פלסטינים אבלים ליד גופתו של מוחמד אבו השהש, בן 18, במחנה הפליטים אלפוואר נהרג מירי חיילים ישראלים במהלך פשיטה של שלושה גדודי צה"ל על מחנה הפליטים באוגוסט השנה(מקום ראשון), ועם צילום המתעד נשים בדוויות צועדות כדי לחסום בגופן דחפורים של קרן קיימת לישראל, בעת עבודות לנטיעת יער על אדמות הכפר הלא מוכר אלעראקיב שבנגב, בחודש יולי 2016.

2016-12-24_143846

צילום של אורן זיו: פעילים פלסטינים מפגינים נגד הכיבוש, אתמול, בבית לחם. מאוחר יותר הם פוזרו בכוח על ידי כוחות הכיבוש הישראלים (צילום: אקטיבסטילס)

רונן זכה בקטגוריה "בחירות האוצר, חברה וקהילה", עם צילום של זהרה חג'בי, ששני ילדיה הועלמו בשנות החמישים במסגרת פרשת חטיפת ילדי תימן, המזרח ובלקן, המחכה עדיין לאות חיים משני ילדיה. השנה הוגשו לתחרות 5400 תצלומים על ידי 270 צלמים. מתוכם נבחרו על ידי צוות שיפוט מקצועי 250 תצלומים, של 57 צלמות וצלמים, אשר יוצגו ב-7 קטגוריות התחרות: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וסיפור מצולם. מתוכן, נבחרו תמונת השנה וסדרת השנה. התצלומים הזוכים יוצגו עד ל-28 בינואר 2017 בתערוכה לצילומי עיתונות, שנערכת זו השנה ה-13, יחד עם התערוכה הבינלאומית World Press Photo הנודדת בעולם.

אקטיבסטליס בפייסבוק: https://he-il.facebook.com/Activestills