צ'אבס הכריז על ניצחון סוציאליסטי בבחירות במחוזות וברשויות המקומיות בוונצואלה

 

"זהו ניצחון סוציאליסטי נוסף" כך הכריז נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (יום ב') עם פרסום התוצאות הראשונות של הבחירות שנערכו במחוזות וברשויות המקומיות. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". בעלי בריתו של הנשיא הוגו צ'אבס זכו במרבית הקולות בתוצאות ברחבי אך מועמדי האופוזיציה הצליחו לרשום הישגים חשובים וניצחו, בין היתר, בראשות עיריית הבירה קרקס ובשתי המדיניות המאוכלסות ביותר. אך, הפרבר העני והגדול של קרקס נותר בידי תומכיו של צ'אבס.
 
"זהו ניצחון לוונצואלה", אמר צ'אבס בנאום שנשא בפני תומכיו, "הדרך הדמוקרטית שבה בחרה ונצואלה אושררה". עם ספירת יותר מ-95 אחוז מהקולות עולה כי מועמדי מפלגת השלטון ניצחו ב-17 מבין 23 המדינות המרכיבות את ונצואלה, בעוד שהאופוזיציה ניצחה לפחות בשלוש. בשני המחוזות נערכות ספירות חוזרות של הקולות.
 
מועמדי האופוזיציה זכו בהתמודדויות על תפקידי המושלים בשתי המדינות המאוכלסות ביותר – מירנדה וזוליה – וכן בנואבה אספרטה. משרת ראש העיר קרקס תעבור אף היא מידי תומך של צ'אבס ליריבו. אחיו של צ'אבס, אדן, הצליח לרשת את אביו כמושל במדינת ברינס במרוץ צמוד. התוצאות בשתי מדינות – קרבובו וטצ'ירה – צמודות וטרם הוכרעו.  ראש סוכנות הבחירות, טיביסיי לוסנה, מסר כי שיעור ההצבעה עמד על יותר מ-65 אחוזים מבין 16.8 בעלי זכות הבחירה. מדובר בשיא חדש עבור הבחירות המקומיות בוונצואלה. על פי מקורות ב"מפלגה הסוציאליסטית המאוחדת של ונצואלה" של צ'אבס נוספו מיליון קולות למאגר התומכים של המפלגהץ
 
בבחירות הקודמות, בשנת 2004, בעלי בריתו של צ'אבס ניצחו ב-20 מחוזות וברוב מוחלט מבין 330 העיריות. הרשויות מסרו היום כי ההצבעה התנהלה כשורה. קלפיות שבהן השתרכו תורים ארוכים של מצביעים הורשו להישאר פתוחות עד שאחרון המצביעים זכה להצביע, כנהוג במדינה. צ'אבס שיבח בנאומו את המצביעים, על ש"הראו שיש כאן מערכת דמוקרטית. מי יכול לומר שיש דיקטטורה בוונצואלה?".