צ'אבס הבטיח לקדם את הדיאלוג בין יהודים, נוצרים ומוסלמים

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, נפגש אמש (יום ד') עם מנהיגי הקונגרס היהודי העולמי בקראקס. הצדדים הסכימו לשתף פעולה במאבק באנטישמיות והגדירו את המפגש כמוצלח. על כך מוסרת הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". עוד סוכם לקיים ערוצי הידברות על אף חילוקי הדעות סביב המצב במזרח התיכון. צ'אבס אמר כי מדובר ב"פגישה חשובה מאוד" וג'ק טרפינס, נשיא הקונגרס היהודי באמריקה הלטינית, אמר כי "הקהילה היהודית העולמית נמצאת כעת בשלום עם צ'אבס".

"ייתכן שיש הבדלי דעות בכמה נושאים. אבל כאשר זה מגיע לאנטישמיות, אני חושב שאנחנו באותו צד", אמר מייקל שניידר, מזכ"ל הארגון היהודי. "הבהרנו את הדאגות שלנו סביב האנטישמיות וביקשנו לדעת מה עמדתו והוא אמר מפורשות שאיננו אנטישמי".

לדברי שניידר, צ'אבס הציע להיפגש עם עמיתיו מברזיל ומארגנטינה על מנת לגנות יחד את "כל הצורות של אנטישמיות, אפליה נגד מיעוטים ופגיעה במוסלמים". כמו כן הבטיח צ'אבס לקדם את הדיאלוג בין נוצרים, יהודים ומוסלמים.

צ'אבס תקף לא פעם את ממשלת ישראל על יחסה לפלסטינים ואת מדיניות הכיבוש. הוא אף חיזק את קשריו עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, על אף התבטאויותיו נגד היהודים וישראל. במהלך מלחמת לבנון השנייה החזיר נשיא ונצואלה את שגריר ארצו מישראל ואיים לנתק את היחסים הדיפלומטיים כשהוא מגנה בחריפות את התקפת צה"ל בלבנון.

ממשלת ונצואלה הבהירה כי הביקורת של צ'אבס נגד ממשלת ישראל ומדיניותה אינה מכוונת נגד היהודים וכי היחסים עם הקהילה היהודית במדינה – אשר מונה כ-13 אלף חברים – הם "פתוחים וחברותיים".