פעילי שלום קיימו אירועי נטיעות בתורמוס עיא בגדה ובכפר אום אל-חיראן

פעילי שלום קיימו אתמול (שישי) אירועי נטיעות בתורמוס עיא בגדה ובכפר אום אלחיראן שבנגב. הנטיעות נערך בכפר הפלסטיני תורמוס עיא כי הוא סובל מהשחתת עצים, כריתות, עקירות, אלימות המאיימת על החקלאים הפלסטינים ולעיתים גם מונעת מהם גישה לאדמות החקלאיות הפרטיות שלהם.

מרבנים לזכויות אדם, שיזמו את האירוע, נמסר "נטענו ביחד איתם עצים במקום שבו נעקרו. אלו הם שתילים של תקווה, לעתיד ללא אלימות ועם ביטחון מלא לחקלאים הפלסטינים. 'כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה', נאמר במסורת היהודית, ולא נפסיק לרדוף ולממש את השלום באזור". יצוין שהארגון תורם מדי שנהעצי זית לכפרים פלסטיניים ועוזרים לחקלאים לנטוע אותם, בחלקות בהן נעקרו או הושחתו עצי זית בשנים האחרונות על ידי מתנחלים. החזון שלנו הוא להראות פנים אחרות של היהדות, בתקווה שעצי הזית ישובו להוות סמל של שלום בין העמים.

2017-02-11_162913

הנטיעות באדמות החקלאיות של תורמוס עיא, אתמול (צילום: רבנים לזכויות אדם)

הפורום דוקיום בנגב נמסר "יצאנו אתמול בבוקר לנטוע תקווה בכפר אום אל חיראן, בשיתוף עם פורום הכרה, הפועל למען הכרה בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים, ארגון עוז ושלום החוג הרעיוני לציונות דתית וארגון תרועה, וערכנו אירוע נטיעות סימלי, בחצר המסגד באום אל חיראן". הכפר עלה לכותרות לאחר שתוכנית הממשלה להרוס אותו ולהעביר את תושביו לעיירה חורה החלה, ומבצע ההריסות הראשון הסתיים בהרג טראגי של תושב ושוטר. הרב של תנועת "תרועה" האמריקאית והרבה נועה מזור, מנהלת המחלקה הבין דתית של רבנים למען זכויות האדם ערכו טקס קצר.