פעילי פורום העובדים של חד"ש הפגינו ברמת גן נגד הפרטת הדואר ופיטורי 1,600 מעובדיו

פעילי פורום העובדים של חד"ש הפגינו אמש (חמישי) ברמת גן נגד הפרטת הדואר ופיטורי עובדיו. בשיחה עם עוברים ושבים ועובדי הדואר עולה שבמסגרת ההפרטה כל סניפי הדואר בעיר ייסגרו, פרט לסניף הראשי ברחוב ביאליק 17, בו נערכה המחאה. הפעילים מסרו "זו פעולה ראשונה במאבק שיימשך עד לביטול ההפרטה, ביטול 1,600 הפיטורים והחזרת הסניפים לפעילות מלאה".

בעצרת המאולתרת שנערכה בפתח הסניף הומה אדם קראו פעילי חד"ש לתושבי רמת גן "להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. צריך להפגין נגד סגירת סניפי הדואר וההפרטה". עוד הם תקפו את ממשלות ישראל הפועלות להפרטת השירותים הציבוריים על חשבון האזרחים. שוטרים שהגיעו למקום החליטו לא להתערב.

עוד הפיצו הפעילים כרוז בו נאמר "הדואר אינו מותרות ומספק שירות ציבורי חיוני לאוכלוסייה כולה. רבים עדיין מנהלים בו חשבונות ללא עמלה, מקבלים בסניפים את קצבאות הביטוח הלאומי, מקבלים ושולחים חבילות וכסף לחו"ל, ומשלמים חשבונות ומע"מ. הנפגעים העיקריים מההפרטה הם בעיקר האוכלוסיות המוחלשות. רבים מהם נטולי ידע טכנולוגי או טלפון חכם ואינטרנט, ואין באפשרותם להסתגל לסגירת עשרות סניפי הדואר. בימים אלה נסגרים סניפי דואר רבים בזה אחר זה, בעיר ובכפר, בערים הגדולות ובפריפריה, ומצומצמים שעות וימי הפעילות. סגירת הסניפים מלווה גם בהפרטת הדואר, זאת במטרה 'לשחרר' נדל"ן לבנייה עבור האלפיון העליון. כמו כל הפרטה – גם הפרטת הדואר פוגעת בעובדים ומעצימה את העבודה הקבלנית".

 "אנו קוראים למאבק משותף של עובדים ואזרחים נגד מהלך הסגירה וההפרטה. אנו תובעים הפסקה מידית של סגירת הסניפים, ופתיחה מחדש של אלה שכבר נסגרו. על המדינה לספק פתרונות איכותיים וזמינים לשירותי דואר פיסיים, ולבטל את המהלך הציני של הפרטת הדואר", נאמר עוד.

עוד בנושא