ח"כ כסיף נגד בן גביר: יש למנוע את האסון; סכסוך עבודה הוכרז ברשות הטבע והגנים

הכנסת אישרה אתמול (חמישי) בשעות לילה המאוחרות את התיקון לחוק יסוד הממשלה, אחרי פיליבסטר של שעות. לפיכך, מנהיג ש"ס אריה דרעי בדרכו למשרדי הפנים והבריאות ובצלאל סמוטריץ' צפוי למנות שר נוסף במשרד הביטחון.

התיקון היה מיזוג של שתי הצעות חוק פרטיות – האחת של ח"כ משה ארבל (ש"ס) שעוסקת בכשירות שרים, ונועדה לאפשר לח"כ דרעי לכהן כשר למרות הרשעתו; והשנייה של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) וח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), שעניינה מינוי שר נוסף במשרד ממשלתי, ונועדה לאפשר לח"כ סמוטריץ' למנות שר נוסף במשרד הביטחון. 63 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 52 שהתנגדו, והיא תוחזר להמשך טיפול בוועדה המיוחדת שהוקמה לשם הדיון בה.

הח"כים גם דנו אמש בוועדה המיוחדת של הכנסת בתיקון פקודת המשטרה, שיאפשר להכפיף את המפכ"ל לשר לביטחון הפנים המיועד איתמר בן גביר. ההצעה תובא להצבעה בקריאה ראשונה במליאה רק לאחר שתקבל את אישור הוועדה, שתמשיך לדון בנושא ביום ראשון הקרוב.

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, שב וחזר בדיון על ביקורת שהשמיע על החוק ואמר: "אני לא בטוח בכלל שאנחנו מבינים מה המשמעויות של זה. בכל השיח של הימים האחרונים לא שמעתי שום מקרה שבו אם המשטרה תהיה כפופה לממשלה נוכל לפתור בעיות שלא ניתן לפתור היום". עמדותיו של ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בישיבה היו נחושות יותר, לדבריו "הסר המיועד לטירוף לאומני רוצה משטרה פוליטית, כזו שתרדוף את מבקרי השלטון ומתנגדיו ותיתן יד חופשית לפורעים גזעניים. את האסון הזה צריך למנוע!".

עוד הוסיף ח"כ כסיף בוועדה מיוחדת בכנסת שדנה בהצעת חוק פקודת המשטרה, "מה שעושה השר המיועד זה לסלף, לעוות, להוציא מה שנוח לו מדו״ח ועדת צדוק, להעלים חלקים אחרים, ולחבר את הכל בצורת מבישה". "אסור לתת (לנו) לפוליטיקאים את הכלים לפגוע בזכויות הפרט. גם אם היה מישהו בעמדותיי לא הייתי מסכים שיהיו בידיו סמכויות שעלולות לפגוע בזכויות הפרט והמיעוט, גם אם היה מדובר במיעוט שאני לא חלק ממנו. הייתי מתנגד באותה מידה. השר המיועד לטירוף לאומני רוצה משטרה פוליטית, כזו שתרדוף את מבקרי השלטון ומתנגדיו ותיתן יד חופשית לפורעים גזעניים", הדגיש.

בתוך כך 1500 עובדי רשות הטבע והגנים הודיעו על כוונתם לפתוח בשביתה החל מסוף החודש על רקע הכוונה לבצע שינוי מבני ברשות במסגרת ההסכם הקואליציוני עם עוצמה יהודית. לפי ההסכם הסיירה הירוקה תועבר למשרד לביטחון לאומי בראשות בן גביר.

ועד העובדים של הרשות סבור שהעברת הסיירת לידי בן גביר תהיה השלכה מיידית על תנאי העובדים, זכויותיהם, ביטחונם התעסוקתי וכוחם הארגוני. "ההחלטה התקבלה מבלי שנוהל משא ומתן מקדים עם נציגות העובדים", נכתב במכתב למנכ"לית הרשות רעיה שורקי.

סרטון – דבריו של עופר כסיף, אתמול, בוועדה

עוד בנושא