פעילי "אנחנו העיר" ותושבים דרשו לפנות את התחנה המרכזית בהקפות למיטוט חומותיה

פעילי תנועת "אנחנו העיר" בת"א-יפו יחד חברות "אחותי" ותושבי דרום העיר קיימו אמש (רביעי) מחאה נוספת בדרישה לפינוי התחנה המרכזית. "נתאסף בשכונה – תושבות ותושבים, פעילים והורים – ונקיף את התחנה המרכזית בדרישה מראש העיר רון חולדאי ומשרת התחבורה מירב מיכאלי לאישור התכנית לפינוי התחנה", נאמר בהזמנה לאירוע.

מפגינים לפינוי התחנה המרכזית, אתמול, בדרום תל-אביב (צילום: אנחנו העיר)

 

יצוין שהתכנית לפינוי התחנה המרכזית מונחת על השולחן, אך עיריית ת"א-יפו, משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ונצב"א (המפעילה של התחנה) – לא מצליחות להגיע להסכמה לגבי תקצוב התכנית. על פי פסיקת בג"ץ, על המדינה להודיע עד סוף השנה לנצב"א על פינוי התחנה המרכזית ב-2023 או על הארכת החוזה. בשביל שהתחנה תפונה, על התכנית לפינוי המרכזית להיות מאושרת ולהיכנס לתקציב המדינה כבר בשבועות הקרובים.

"במידה וחולדאי ומיכאלי ושאר מקבלי ההחלטות ימשיכו לגרור רגליים ולא לתקצב את התכנית, התחנה המרכזית עלולה להישאר בדרום ת"א עוד שנים ארוכות. התחנה המרכזית החדשה היא מפגע סביבתי, תחבורתי ואורבני בלב שכונת נווה שאנן, ומהווה מוקד זיהום אוויר מהחמורים בארץ – בשכונת נווה שאנן יש עשרות אחוזים יותר של תחלואה בסרטן, ותחלואה מוגברת גם במחלות לב ובאסטמה. התחנה מהווה גם מוקד לסחר בנשים ובסמים", הוסיפו פעילי "אנחנו העיר".

ביום חמישי שעבר הפעילים ערכו הפגנת נודדת. הם יצאו מגינת לוינסקי בדרום תל-אביב ופקדו את בית העירייה, את משרד התחבורה ואת בתיהם של ראש העיר ושל שרת התחבורה. חברת מועצת העיר שולה קשת מסרה "הפגנו מול הבתים של מירב מיכאלי ורון חולדאי, מול עיריית ת"א-יפו ומול משרד התחבורה – כדי להזכיר שאת חייהם של תושבות ותושבי דרום תל-אביב אסור לדחוק לתחתית סדר העדיפויות".