פעילים הפגינו בעת ישיבת הממשלה על התקציב בדרישה להגדלת המשאבים לבריאות

השרים שהגיעו לישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) לדיון בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים הניאו-ליברליים עברו דרך "מסדרון הבושה", שהוקם בדרישה להזרים תקציבים גדולים למערכת הבריאות הציבורית. "נעלה לישיבת הממשלה במחאה נגד המשך מדיניות 'ההרעבה' של האוצר במערכת הבריאות", הצהירו אמש פעילי פורום 5 מיליארד לבריאות, "מערכת הבריאות שהורעבה במשך שנים בידי האוצר נלחמה בחזית המערכה נגד הקורונה שנמשכת עד לימים אלו, מערכה אשר גבתה כ-6,500 חיי אדם, שזה יותר מכל החללים שנפלו מאז מבצע קדש ועד היום והיא זקוקה לתוספת של מיליארדים כמו אוויר לנשימה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הודיע בשבוע שעבר כי מרצ לא תתמוך בתקציב ללא הגדלה משמעותית של תקציב הבריאות כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים, אולם עד כה במשא ומתן עם האוצר לא נענו דרישותיו, ובהמשך לכך שב על האיום כי אם לא יימצא פתרון יתנגד לתקציב בממשלה.

פעילי המרכזים לצדק חברתי מפגינים הבוקר מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה להגדלת תקציב הבריאות (צילום: המרכזים לצדק חברתי)

 

הפער בתקציב הבריאות הוא אחד המוקשים המרכזיים בדרך לאישור התקציב, כמו גם הרפורמה בחקלאות שמעוררת התנגדות בקרב שותפות רבות בקואליציה ופערים בדרישות התקציב של משרד הבריאות, התחבורה, הגנת הסביבה, התרבות והספורט ועוד.

יצוין שביום חמישי האחרון פעילי המרכזים לצדק חברתי הפגינו בכיכר הבימה בתל-אביב בדרישה להגדלת תקציב הבריאות. הפעילים לבשו כותנות חולים, התחברו לעירויים מדומים שהמחישו את הצורך הדחוף של מערכת הבריאות הציבורית בהזרמת כספים בכדי להשתקם. הפעילים יסבירו לעוברים ושבים על קריסת מערכת הבריאות בשלטים ודפי מידע שונים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105146