ח"כ בן גביר סולק מהמקום: תושבים ופעילים הפגינו בת"א נגד פינוי גבעת עמל

מאות הפגינו אמש (ראשון) נגד הפינויים הצפויים בשכונת גבעת עמל בצפון תל-אביב. המפגינים צעדו מגבעת עמל לצומת הרחובות ההלכה ודרך נמיר, וחסמו כבישים. בין השאר קראו המפגינים: "גבעת עמל נלחמת על הבית", "חולדאי תתפטר, גבעת עמל שווה יותר" ו"בלי פיצוי אין פינוי".

ח"כ כסיף נואם, אמש, בעת שתושבי גבעת עמל ופעילים חוסמים את דרך נמיר בצפון תל-אביב (צילום: שוברות קירות)

 

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הגיע להפגנה, אך סולק בצעקות "כסף לשכונות ולא להתנחלויות" ו"גזען". חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), נעמה לזימי (העבודה), ח"כ לשעבר דב חנין (חד"ש) וחברת מועצת העיר ת"א-יפו שולה קשת (עיר לכולנו) השתתפו בהפגנה.

יצוין שח"כ כסיף נפגש ביום חמישי האחרון עם שר השיכון זאב אלקין ודרש למנוע את פינויים של תושבי שכונת גבעת עמל בתל-אביב. בפגישה הסביר כסיף את מצבם הקשה של התושבים ואת חוסר הצדק שנעשה עמם. השר אלקין השיב שאין הוא יכול לסייע "כי מדובר בקרקע פרטית". "הנושא נידון בבית המשפט, שאישר את הפינוי", הוסיף. חרף התשובה השלילית של השר, ח"כ כסיף שב ופנה לממשלה למנוע את הפינוי ולהבטיח פיצוי הולם לתושבים. "קורת גג היא זכות יסוד – ולא פריווילגיה", הדגיש.

בית המשפט המחוזי קבע רק לפני חודשיים שמדינת ישראל הפרה במשך עשרות שנים הבטחה שלטונית לתת לתושבי גבעת עמל דיור חליפי בבתים שייבנו במקום. בשנת 2018 העביר ח"כ לשעבר חנין את "חוק גבעת עמל", שקבע פיצויים עבור התושבים המפונים. בשנתיים האחרונות ליווה ח"כ כסיף את תושבי השכונה בהפגנות ואת נציגות התושבים במשא ומתן על הפיצויים.

במשך עשרות שנים עיריית תל אביב התנכלה לתושבים, מנעה מהם שירותים עירוניים, הכפישה אותם כפולשים, ראתה בקרקע נכס מסחרי יקר ופעלה לקדם במקום תוכנית נדלנית ענקית. רק לפני חודשיים העיריה מכרה את החלק שלה בפרויקט תמורת 365 מיליון שקל לאחים חג׳ג׳ תוך מתן פיצוי נמוך במיוחד למפונים. עוד חייבה העירייה את איל ההון הנופל, יצחק תשובה, לפנות את הקרקע מתושבים ולהעבירה "נקייה" ליזמים החדשים. "גבעת עמל לא תיפול שנית", הבטיחו הפעילים.

 

סרטון: דברי שולה קשת, אמש, בהפגנה

https://www.facebook.com/WeCityTLV/videos/206765374724927

 

סרטון: דברי ח"כ עופר כסיף, אמש, בהפגנה

https://www.facebook.com/ofercass/videos/572128800835657