פעילים בתנועה הקיבוצית קוראים לשרשרת אנושית של יהודים וערבים באום אל-פחם

אגף המשימות בתנועה הקיבוצית קרא הבוקר (ששי) "לשומרי החוק והדמוקרטיה להתייצב אל מול צעדת הימין הקיצוני באום אל-פחם בשרשרת אנושית של שילוב ידיים, יהודים וערבים, בקריאה לסולידריות אזרחית בין אזרחים שווים במדינת ישראל".

ביום שני הקרוב, 15 בדצמבר, יצעדו 100 מאנשי הימין הקיצוני ברחובות אום אל-פחם. הצעדה בראשות איתמר בן גביר שהורשע בהסתה לגזענות ובתמיכה בארגון טרור, וברוך מרזל שרק בימים האחרונים ליבה את ההתלקחות בחברון, היכן שהכו וירו בפלסטינים, שרפו עצי זית, השחיתו רכוש וביצעו פוגרום מתוכנן באוכלוסייה. קיום צעדתם באום אל-פחם מסמן על רצונם להרחבת ההתנכלויות גם מחוץ לשטחים אל כל רחבי מדינת ישראל והתמקדות באזרחי ישראל הערבים כמטרה להתנכלויות נוספות. קיים חשש רב שאותן פעילויות שהתקיימו בחברון יופיעו שוב.
במטה התנועה הקיבוצית נמסר כי "אין זה אלא שימוש ציני בזכות ההפגנה ובחופש הביטוי. צעדתם אמנם חוקית אך מעברם ברחובות אום אל-פחם במצעד פשיסטי של שנאה, הפחדה, התנכלות ודרישה לשלילת זכויות אזרחי וואדי עארה – אינו לגיטימי ומערער את היסוד הדמוקרטי הבסיסי של שוויון זכויות עליו קמה מדינת ישראל. על מצעד פשיסטי זה להדיר שינה מעיניו של כל ישראלי".
יואל מרשק, מרכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית אמר: "כמענה לקריאתה של עיריית אום אלפחם נתייצב יהודים וערבים בשרשרת אנושית כדי למנוע מהמתנחלים לקיים פרובוקציה גזענית ברחובות אום אל-פחם". זאב (וולוולה) שור, מזכיר התנועה הקיבוצית, הוסיף: "התנועה הקיבוצית יוצאת בקריאה לכל שוחרי השלום והדו קיום בחברה הישראלית, יהודים וערבים להתגייס ביום שני למען חסימת הגזענים, למען העמקת החתירה לשלום, לדו קיום ולחיים משותפים".