פעילים בארגוני שלום וזכויות אדם הפגינו מול הבית של השרה שקד: הימין לא ישתיק אותנו

 

עשרות פעילים בארגוני שלום וזכויות אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול ביתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בצפון תל-אביב במחאה על החוק לסימון עמותות שאמור לעלות להצבעה בכנסת. המפגינים קראו "משרד המשפטים – ברשות המסיתים", ו"חוק העמותות – ציד מכשפות". כמו כן נשאו כרזות בהן נכתב "הימין לא ישתיק אותי".

2015-12-27_191619

המפגינים, אמש, מול ביתה של השרה שקד שבצפון תל-אביב (צילום: שלום עכשיו)

 

השרים צפויים לאשר היום את החוק אותו מקדמת שרת המשפטים, הקובע כי עמותה שלמעלה מ-50% מתקציבה מגיע ממדינות זרות תחויב לציין זאת בפרסומים רשמיים, ולפרט את זהות המדינות המממנות את פעילותה בכל פנייה לנבחרי ציבור. כל הפרה של סעיפים אלו תגרור קנס בגובה 29 אלף שקלים. בנוסף, נציגי העמותות שיגיעו לדיונים בכנסת יחויבו לענוד תג זיהוי מיוחד.

ההצעה של שקד צפויה לעבור ללא התנגדות, וזאת בשל התחייבות המפלגות השונות לתמוך בה בהסכמים הקואליציוניים. מפלגת כולנו שהתנגדה לחוק ניסתה לדון עם השרה בנושא ולהגיע למתווה חדש שיכלול בחוק גם עמותות המגייסות כספים מתורמים פרטיים מחו"ל, לצד כאלו שנהנות מתרומות ממדינות זרות. מהלך כזה עשוי לאלץ גם עמותות ימין, שנשענות על תורמים פרטיים בעלי אזרחות זרה, לחשוף את זהות המממנים שלהן במסמכים רשמיים ובדיונים בכנסת.