פסק זמן בשביתות הנהגים ועובדי ההוראה; מורות הפגינו ליד ביתו של לפיד

פסק זמן נפתח בשביתות והעיצומים שנוקטים חברי הסתדרות המורים והנהגים המאוגדים בכוח לעובדים. זאת, בשל ההתקדמות במו"מ לשיפור תנאי השכר. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד נפגשה אתמול (ראשון) פעם נוספת עם הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן. בתום הפגישה הוחלט כי היום לימודים יתקיימו כסדרם.

"סוף סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן", אמרה בן דויד. "עדיין יש פערים משמעותיים בין הצדדים. הוחלט שמחר נשב שוב וננסה לגשר על הפערים". במהלך המשא ומתן הסתדרות המורים דרשה שכר של 10,500 שקל למורה מתחיל. יצוין שאמש הפגינו עשרות מורות בקרבת ביתו של ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד ברמת אביב. המפגינות הניפו כרזות בדרישה לשכר הוגן.

מורות מפגינות אמש ליד ביתו של ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד ברמת אביב (צילום: הסתדרות המורים)

גם כוח לעובדים, המייצג את נהגי התחבורה הציבורית בחברות סופרבוס, אגד תעבורה, אלקטרה-אפיקים ודן בדרום, דחה את השביתה המתוכננת לשעות הבוקר. במסגרת המו"מ כוח לעובדים הגיש למעסיקים הצעה לפיה תמורת הימנעות משביתות עד מארס 2023 – הנהגים יזכו לשכר ההתחלתי של 49 שקל לשעה, ובינואר ל-50 שקל לשעה.

לאחר שדיוני התקציב עם משרד האוצר לשנה הבאה הופסקו בשל נפילת הממשלה, הודיע משרד התחבורה כי הוא מוכן להעביר תקציב חד־פעמי להעלאת השכר ההתחלתי של נהגי האוטובוס בתחבורה הציבורית, מ-43 ל-47 שקלים לשעה.

תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסר כי אם לא תחול התקדמות בפגישות המו"מ השבוע, השביתות יתחדשו. "אנחנו מעודדים מהצעות החדשות ששמענו", אמר. "חמש השביתות בהן נקטנו הולידו אווירה חדשה במשא ומתן, אבל הפערים עדיין גדולים. אנו פועלים מתוך אחריות לציבור. השביתה היא אמצעי בלבד – ובוודאי שלא כלי לניגוח פוליטי. לכן השהנו את השביתות בכדי למצות את המשא ומתן. אבל האופציה לחזור ולשבות – אפילו בקצב מוגבר של שתי שביתות בשבוע – עדיין קיימת".

ההסתדרות הלאומית, שמייצגת את הנהגים בחברות קווים, דן באר שבע, תנופה, בית שמש אקספרס ואקסטרה, לא הגיבה עד כה להצעת משרד התחבורה. הנהגים החברתים בהסתדרות הלאומית שבתו אתמול בשעות הבוקר ולדבריהם שרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם, לדאוג לביטחונם ולרווחתם, ואפילו להיפגש עימם. מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שהשרה מיכאלי תבין שהנהגים הם לא אוכלוסייה שקופה".

 

עוד בנושא:

יו"ר ארגון המורים לשרת החינוך: ללא הסכמות לא תפתח שנת הלימודים