פידל קסטרו חגג את יום הולדתו ה-90 באירוע תרבותי בתיאטרון קרל מרקס בהוואנה

מנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו, השתתף הלילה (ראשון) באירוע תרבותי שנערך בתיאטרון קרל מרקס בהוואנה, במסגרת חגיגות יום הולדתו ה-90 – כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". לידו ישבו נשיאי קובה וונצואלה, ראול קסטרו וניקולס מדורו. קסטרו ממעט להופיע בציבור מאז פרש מהנהגת המדינה בשנת 2006. הפעם האחרונה בה נראה בפומבי הייתה בחודש אפריל האחרון, במושב הסיום של ועידת המפלגה הקומוניסטית הקובנית.

על פי הידיעה, ברחבי הבירה נתלו דגלים ושלטים לכבוד יום הולדתו של קסטרו, אך מעט אירועים מתוכננים להתקיים לרגל החגיגות. באירוע אותו פקד המנהיג המהפכה הופיעה להקת תיאטרון של ילדי בית ספר. האירוע כולו הועבר בשידור חי בטלוויזיה. העיתונים בקובה פרסמו כתבות נרחבות ותמונות צבעוניות שתיארו את דמותו של קסטרו ופועלים בענף הסיגרים שברו את שיא גינס כשייצרה לכבוד האירוע סיגר באורך 90 מטר.

2016-08-14_211051

"יום הודלת שמח, פידל!" – צילום מסך של סרטון תיעודי שהוקרן אתמול ברשת הטלוויזיה הלטינואמריקאית טלסור

יצוין שקסטרו פרסם במאמר בסוף השבוע בעיתון הבוקר של המפלגה הקומוניסטית "גראנמה". במאמרו תקף קסטרו את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על כך שלא ניצל את ביקורו ההיסטורי ביפן בחודש מאי כדי להביע את התנצלותו על הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי בתום מלחמת העולם השנייה. "זה היה פשע מלחמה", הדגיש. קסטרו אף התייחס במאמר למעל 600 ניסיונות התנקשות בחייו שייחסו שירותי הביטחון של קובה לארצות הברית, וכתב כי "כמעט צחקתי מתכניותיהם המקיאווליסטיות של נשיאי ארצות הברית לדורותיהם".