עצרת תמיכה במאבק הרופאים המתמחים לקיצור התורנויות תתקיים במרכז תל-אביב

עצרת תמיכה במאבקם של הרופאים המתמחים לקיצור התורנויות תתקיים מחר (שלישי) בשעה 20:00 בכיכר הבימה בתל-אביב. מארגון המתמחים מרשם נמסר ש"הממשלה מפקירה כבר שנים את המתמחים והמתמחות בבתי החולים, שעובדים 26 שעות ברציפות. בזמן שלממשלה יש רזרבות תקציביות, המתמחים ממשיכים לעשות תורנויות שפוגעות בבריאות שלהם ובחייהם, ובחיים של המטופלים בבתי החולים. אי אפשר לתת לזה להימשך".

עוד קראו להגיע מחר לרחבת הבימה "כדי לתמוך ברופאות והרופאים שלנו, שמתפטרים בהמוניהם כי הם לא יכולים לשאת עוד את העומס והתורנויות המפרכות. יחד, נדרוש מהממשלה לקיים את מה שהיא החליטה ותקצבה לפני כמעט שנה ולשים סוף לסאגה הזו אחת ולתמיד".

יצוין שמתמחים הפגינו אתמול בפתח בבי"ח רמב"ם בחיפה כחלק ממאבקם לקיצור התורנויות. חברות הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ונעמה לזימי (העבודה) השתתפו במחאה והביעו תמיכה במתמחים. במהלך ההפגנה, קראו המתמחים קריאות ובהן "די לעבדות" ו"אנחנו רוצים מעשים – לא דיבורים".

ח"כ תומא-סלימאן הביעה בהפגנה תמיכה בקיצור התורנויות ואמרה: "המאבק שלכם הוא גם מאבק שלי, כבר שלוש שנים. את הדיון הראשון בכנסת קיימנו אז בוועדה שעמדתי בראשה. מי שאומר שאנחנו כאן רק בגלל שבחירות קרובות – שיתבייש". אתמול בשעות הערב נערכה בעיר סכנין הפגנה נוספת  תמיכה במתמחים ובמורים ביוזמת הסניף המקומי של חד"ש.

 

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114979