מאות יועצים חינוכיים הפגינו בבלפור: דורשים שיפור תנאים והתייחסות בהסכמי הקיבוציים

מאות יועצות ויועצים חינוכיים הפגינו אמש (ראשון) מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. זאת, בדרישה לשנות את תנאי העסקתן כך שיהלמו את היקף עבודתם, כובד אחריותם המקצועית ותנאי הסף שצריך כדי להיכנס למקצוע. ההפגנה נערכה בשל היעדרות שיפור תנאי היועצים החינוכיים בהסכמי המשא ומתן המתקיימים בין הסתדרות המורים לבין האוצר ומשרד החינוך.

יועצי ויועצות חינוכיים מפגינים, אמש, ברחוב בלפור בירושלים (צילום: מחאת היועצים)

 

במכתב שנשלח בשבוע שעבר מטעם מנהיגות מחאת היועצים אל שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן בשמם של כ-8 אלף יועצות ויועצים חינוכיים מכל הארץ נכתב כי "עם פתיחת הסכם השכר ישנה הזדמנות ליצירת שינוי לו אנו זקוקים כדי לבצע את עבודתנו בצורה הטובה ביותר! רבות שמענו בפרסומים השונים אזכורים לעיוותי השכר המתקיימים במערכת, הנידונים ועתידים להיפתר במסגרת הסכם השכר החדש, אך לא שמענו התייחסות אחת קונטרסטית הנוגעת לנו – היועצות והיועצים החינוכיים".

במחאתם דורשים היועצים החינוכיים להיכלל בהסכם הקיבוצי של הסתדרות המורים והאוצר ולקבל גמול ייעוץ המותאם להיקף עבודתם, תקן הולם של לפחות 3.5 שעות לכל כיתה ועוד 5 שעות מערכתיות והגדרת מכסת שעות נוספות והחזרי נסיעות מחוץ להיקף המשרה.

שגית פוליטי איש שלום, ממנהיגות מחאת היועצים החינוכיים, מסרה כי "אנחנו מצפות משר האוצר, שרת החינוך ומראשי ארגוני המורים שיקשיבו לנו, שיתנו לנו את התנאים שאנחנו זקוקות על מנת להגיע לכל ילד וילד, לתת את המענה לכל הצוותים החינוכיים, לעשות את הדברים כפי שאנחנו יודעות לעשות בצורה הטובה ביותר".