עצמאי מההסתדרות: צעד ראשון להקמת איגוד מקצועי לכלל העובדים בענף התקשורת

לראשונה נעשה הבוקר (רביעי) צעד ראשון להקמת איגוד מקצועי לכלל העובדים בענף התקשורת. ועד עובדי המטה וההנדסה בתאגיד השידור הציבורי הקים ארגון עובדים חדש שיאגד את כל העובדים הלא עיתונאים בענף התקשורת, וזאת כחלק ממהלך משותף עם ארגון העיתונאים, שיעמיד את התשתית והצוות המקצועי שלו לטובת הארגון החדש.

אלה עיקרי הסכם שיתוף הפעולה כפי שהופיעו בהודעה משותפת שנשלחה לעובדי התאגיד מטעם שני הארגונים: שני הגופים התחייבו לפעול יחד במשותף לקידום מעמדם ותנאי העסקתם של העיתונאים ועובדי התקשורת בישראל, במסגרת ההסכם ארגון העיתונאים התחייב לספק לארגון עובדי התקשורת את כל שירותי האיגוד המקצועי שנדרשים לצורך הטיפול בעובדי התאגיד ושני הארגונים הסכימו כי מעתה הטיפול בכלל עובדי התאגיד יבוצע באמצעות מועצת ועדים אחת, שתהיה מורכבת גם מנציגי העיתונאים וגם מנציגי המטה וההנדסה. ההחלטות יתקבלו במשותף, המו"מ יקודם במשותף, ההסכם הקיבוצי יקודם במשותף. כמון כן, חברי ארגון עובדי התקשורת מהתאגיד יהיו זכאים לכלל השירותים שמקבלים חברי ארגון העיתונאים מהתאגיד – לרבות טיפול משפטי ברמת הפרט, מועדון הצרכנים ועוד.

נציגי הארגוני העובדים, יאיר טרצ'יצקי ואלירן גבאי חותמים, הבוקר על ההסכם שיתוף הפעולה (צילום: ארגון העיתונאים)

 

בהודעה המשותפת לעובדים נכתב כי: "בטווח המיידי מדובר בבשורה נהדרת לכלל עובדי התאגיד, שיקבלו מעתה טיפול משותף תחת אותה מסגרת איכותית ומקצועית. בטווח הבינוני ייתכן כי השבוע נזרעו הזרעים שיניבו מהלך היסטורי להתאגדות של כל העובדים בענף התקשורת".

יו״ר ועד עובדי מטה והנדסה, אלירן גבאי, מסר "אני שמח וגאה על ההזדמנות ההיסטורית שיצרנו כאן. האחדות הזו נדרשת ואף הכרחית לטובת שמירה על כל עובד ועובדת שאינו עיתונאי בכלל גופי התקשורת. מדובר בשיתוף פעולה איתן שיספק לעובדים עמידות במציאות מורכבת ומשתנה". יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, הוסיף: "אנחנו מברכים את חברינו מוועד המטה של התאגיד על המהלך ההיסטורי – שבטווח המיידי מייצר כוח משותף בתאגיד ולטווח הבינוני יוביל בתקווה להתאגדות של כל העובדים הלא עיתונאיים בענף התקשורת. אנו שמחים על כך שההצלחה של ארגון העיתונאים מעודדת גם סקטורים אחרים לצעוד באותה דרך חשובה וגאים להשתמש בכוח, בידע ובניסיון שארגון העיתונאים צבר כדי לתת להם את כל התשתית והרוח הגבית הנדרשת לשם כך".

יצוין שארגון העיתונאים פעל עד לפני כשנתיים במסגרת ההסתדרות עד שגורש משורותיה על-ידי היו"ר ארנון בר-דוד. גם העובדים הלא-עיתונאים ברשות השידור היו בעבר מיוצגים על ידי ההסתדרות, עד שהרשות פורקה בידי ממשלת הימין ותחיה קם תאגיד השידור הציבורי.