פעם השנייה השבוע: עץ חג המולד הוצת שוב בסכנין; גם בערד העלו באש עץ אשוח

עץ חג המולד הסמוך לכנסיה הקתולית בסכנין הוצת הלילה (רביעי) בפעם השנייה באותו השבוע. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת האירוע. ביום החג, הוצתו שני עצי חג המולד בסכנין, סמוך לכנסיות האורתודוקסית והקתולית בעיר. על כך מסר "אל-אתיחאד".

עץ אשוח שהוצב מחדש בפתח הכנסייה בסכנין (צילום: אל-אתיחאד)

 

ראש העיר סכנין, ספואת אבו ריא (חד"ש), כינס הבוקר ישיבת חירום בהשתתפות חברי מועצת העיר ואנשי דת נוצרים ומוסלמים. ראש העיר התייחס למקרי ההצתה הזדוניים ואמר כי "סכנין התייצבה כחזית אחת נגד כל מעשה שיכול לפגוע במרקם החברתי ובמערכת היחסים המיוחדת בעיר". לדבריו, ההצתה אינה מייצגת את תושבי העיר. גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), גינה בתקיפות את המעשה וקרא למצות את הדין עם המבצעים. "שריפת עצי המולד הוא מעשה נבזי שתוקף את רוח חג המולד ואת רוח האחדות וערבות הדדית של החברה הערבית", צייץ. "הסולידריות שלנו חזקה מכל מי שינסה לפגוע בה, נשקם את העצים ונוודא שהפושעים יעמדו לדין", הדגיש.

יצוין שבשבת האחרונה הוצבו מחדש שני עצי חג מולד במקום אלה שהוצתו. העירייה החליטה לשקם את העצים ולהציבם מחדש בשני טקסים שנערכו בשעות הערב, ובמקביל הואר בניין העירייה לאות הזדהות עם הערבים-נוצרים וגינוי לשרפה הנפשעת. כך לאחר מכן הוצבה שמירה על העצים. אך הלילה, שני חשודים פעלו על מנת להוציא לפועל את ההצתה הנוספת. אחד מהם איים על השומר עם נשק – והשני הצית את העץ. סניפי מק"י וחד"ש בעיר גינו בחריפות את המעשה הנפשע וקראו למצות את הדין עם האחראים. בהודעה נאמר כי "מטרת המעשה היא לפלג בין תושבי העיר".

גם ערד הוצת הלילה עץ אשוח מפלסטיק שהוצב לכבוד חג הנובי גוד. העץ הוצב על ידי תושבים במרכז מסחרי בעיר לכבוד ראש השנה האזרחי, חג שמצויין על ידי רבים מיוצאי ברית המועצות לשעבר, אך הבוקר כאמור גילו התושבים כי הוא נשרף. ודיע אבו נסאר, דובר הכנסייה הקתולית בישראל וברשות הפלסטינית, גינה את המקרים. "צר לי שיש אנשים בחברה שלנו שלא רק אינם מוכנים לכבד את האחר אלא גם מרשים לעצמם לתקוף את הסמלים שלו. אני רוצה לקוות שראשי המדינה יוקיעו ויגנו בבירור מעשה זה ושהמשטרה תביא את שעומדים מאחוריו לדין בהקדם האפשרי", מסר בתגובה.