עצורים בהפגנות של עובדי רשות השידור וחיפה כימיקלים; שביתה תפרוץ באגד

עשרות עובדי רשות השידור הפגינו בצהריים (חמישי) מחוץ לישיבת הממשלה במחאה על הפיטורים הצפויים ברשות. המפגינים קראו לשר האוצר משה כחלון להתפטר. בין היתר, הם קראו: "אלף משפחות אתה רוצה לזרוק מהבית. שר חברתי עלק"; וכן, "ראש הממשלה הבטחת שאתה משקם את הרשות, הבטחות צריך לקיים".

2017-03-16_195107

עובדי חיפה כימיקלים בעת חסימת כביש 1, הבוקר (צילום: ועד העובדים)

יצוין שיו"ר ועד הטכנאים בטלוויזיה משה שגב נעצר לאחר שהתעמת עם שוטר במהלך ההפגנה, עוכב לחקירה ושוחרר לאחר מכן. מוקדם יותר הבוקר הפגינו עשרות מעובדי הרשות מול ביתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שיצא אליהם והבטיח להם לנסות ולעזור. מביתו של ניסנקורן יצאו העובדים למשרד ראשו הממשלה כאשר הם מניפים שלטים וחוסמים כבישים, כפי שעשו אתמול ליד בניין הטלוויזיה ברוממה. במקום מונפת כרזה שחורה גדולה כאות מחאה על הסגירה הצפויה.

במקביל השידורים בתחנת הרדיו רשת ב' הופסקו לאחר השעה 10:00 במסגרת מחאת העובדים. אתמול הפגינו העובדים מול גיבוש הקואליציה בחדרה וקראו שלא לסגור את רשות השידור.

מוקדם יותר נחסם לתנועה כביש מספר 1 באזור שער הגיא במחאת עובדי חברת חיפה כימיקלים על סגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה. לדבריהם, הסגירה תביא לפיטורים של כאלף עובדים. מוועד עובדי המפעל נמסר כי עשרה מפגינים נעצרו בהפגנה. העובדים הגיעו בשיירה של כ-70 משאיות וכלי רכב. "ערב חג פסח זורקים 1,500 משפחות לכלבים. הפתרון אצל ראש הממשלה ושר האוצר", אמר יהודה פרץ, יו"ר ועד העובדים בחיפה כימיקלים דרום. "אנחנו לבד. לאף אחד לא אכפת. לא הממשלה, לא חברי הכנסת, לא ההנהלה. זאת מלחמה על הפרנסה, על הבית, על האוכל של הילדים. אנחנו במלחמה על החיים שלנו אין לנו ברירה אלא לנצח", הדגיש.

כמו כן, ההסתדרות מסרה בשעות הצהריים כי שכירי אגד נערכים לשביתה כללית בכל קווי החברה ביום שלישי בשבוע הבא. בהסתדרות ציינו כי הרקע לשביתה הוא הסחבת במשא מתן בין נציגי החברה לבין נציגי משרדי האוצר והתחבורה. יו"ר ההסתדרות אמר: "תקופה ארוכה שההסתדרות ונהגי אגד עשו את הכול על מנת להימנע מצעדים דרמטיים אך המדינה ניצלה את הזמן הזה על מנת לדחות את הבלתי נמנע".