עצומה של תושבי עמק יזרעאל נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי

תושבי עמק יזרעאל מוחים נגד הכוונה להקים שדה תעופה בין לאומי סמוך למגידו ובלב בעמק. התושבים אוספים חתימות באמצעות עצומה באינטרנט ועד כה נאספו כ-4700 חתימות, ובכוונתם ללחוץ על הממשלה ועל הרשויות המקומיות לבטל את ההחלטה. על כך מוסרת הפעילה הסביבתית אסתי דה-פז.

שדה התעופה הנוכחי במגידו מוגדר כשדה תעופה למטוסים קלים וחקלאיים. והמטרה להופכו לשדה תעופה בינ"ל, משני לנמל התעופה בן גוריון. לדברי המתנגדים, הרעיון להקים שדה תעופה בין לאומי נבחן בעבר ונפסל למרות שבמקום אין מגבלות טופוגרפיות. החששות העיקריים היו הסמיכות לשדה התעופה הצבאי ניר דוד, ופגיעה ביישובים הסמוכים בשל הרעש. למרות זאת לפני מספר שבועות הסתיימה במשרד התחבורה עבודתה של ועדת בודינגר שהכינה תוכנית אב לשדות התעופה של ישראל ב-50 השנה הקרובות. שר התחבורה שאול מופז צוטט כמי שתומך בהמלצת בודינגר להקים שדה תעופה משני לנתב"ג במגידו.
 
כאמור, התושבים פרסמו עצומה באינטרנט, הקוראת לממשלה להעתיק את שדה התעופה דרומה. "מהלך כזה יהפוך את החיים בעמק לבלתי נסבלים", נכתב בעצומה, "מטוסי הנוסעים יחלפו נמוך מעל גגות עפולה. במיוחד יפגעו התושבים המתגוררים בצמוד למסלול (מושב היוגב וישובי התענכים) ובהמשכו לאורך ציר הנחיתה המראה: עפולה, גבעת המורה, המרחביות, בלפוריה, קיבוץ מגידו, מדרך עוז, משמר העמק. הרעש וזיהום האוויר יחריבו את חלקת הארץ הזו".
 
עמותת עמקים ומרחבים, המורכבת מתושבי האזור המתנגדים לשדה התעופה, מציעה חלופה: להעתיק את שדה התעופה דרומה, אל הנגב. "בסיס נבטים שבנגב הוא בעל תשתיות מתקדמות, וכל הגורמים המעורבים רק ישמחו לשתף פעולה בהפיכתו לשדה משולב, אזרחי-צבאי. הקמת שדה אזרחי בנבטים תיצור תנופה כלכלית לנגב ותשפר את כל מערך התחבורה באזור – כביש שש יגיע עד שם וכן רכבת מהירה לאזור המרכז".