עצומה מקוונת: לא לגירוש נוסף של תושבי הכפרים אום אל-חיראן ועתיר

עצומה מקוונת נגד גירוש תושבי הכפרים אום אלחיראן ועתיר פורסמה בסוף בשבוע. מדינת ישראל מתכוונת להרוס את שני הכפרים הערביםבדואים הבלתי מוכרים אום אלחיראן ועתיר ולעקור את 1200 תושביהם לעיירה חורהאדמת אום אלחיראן מיועדת לישוב קהילתי יהודי שגרעינו כבר מתגורר ביער יתיר וממתין לגירוש תושביו הבדואים כדי להקים תחתם את בתיהם. אדמות הכפר עתיר מיועדות להרחבת יער יתיר.

2015-08-08_183309

בני שבט אבואלקיען, תושביהם הבדואים של הכפרים אום אלחיראן ועתיר עומדים בפני סכנת הגירוש השלישי שלהם מאז סולקו ונושלו לראשונה ב-1949 מאדמות אבותיהם בוואדי זבאלה, ליד קיבוץ שובל, ועד שהמדינה שיכנה אותם בשנת 1956, במקום מושבם הנוכחי ליד יער יתיר צפונית מזרחית לעיירה הבדואית חורה. בית המשפט העליון קבע שתושבי עתיר ואום אלחיראן הם בני רשות בקרקע ולמרות זאת התיר את הריסת הכפרים וגירוש תושביהם. ההחלטה על הרס של כפרים בדואים על מנת להקים ישוב יהודי ולנטוע יער במקומם היא החלטה גזענית, שתעמיק את הקרע בין הקהילות בנגב ותפגע בכל תושביו.

בעצומה נכתב "הנגב הוא רחב ידיים ויש בו מקום לכולם – יהודים וערבים. אנו קוראים לממשלה לחזור בה מההחלטה לפנות את הכפרים אום אלחיראן ועתיר ולהחליט על הכרה בהם במקום מושבם הנוכחי או על אדמתם המקורית, או לקבל את הצעת התושבים להקים ישוב משותף יהודיערבי – חירןאום אלחיראן".

לחתימה על העצומה: http://www.atzuma.co.il/saveatirummalhiran

עוד בנושא: http://www.adalah.org/he/content/view/3234