על פי קריאת ועדת המעקב: הפגנה בוואדי עארה נגד הנרמול על חשבון הפלסטינים

פמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו נחתה בצהריים (שני) בשדה התעופה צבאי בוושינגטון, ארצות הברית. זאת, לקראת טקס החתימה על נורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין שיתקיים בבית הלבן ביום שלישי. מחר, יממה לפני הטקס, תתקיים הפגנת מחאה בכניסה "נגד הסכם הכניעה ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל" בשעה 17:00 בכניסה לעיר אום אלפחם בכביש החוצה את ואדי עארה. ההפגנה תתקיים ביוזמת ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל.

לקראת נסיעתו של ראש הממשלה לארה"ב, מסרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "נתניהו עושה שרירים ומנרמל יחסים דווקא עם מי שהיחסים איתם היו מאז ומתמיד יחסי בני ברית. שום שלום היסטורי. זהו חבל הצלה לנתניהו וטראמפ שהקרקע מתחת לרגליהם רועדת. אבל זה לא יעזור: הכיבוש עוד יסתיים ומדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67 ובירתה ירושלים המזרחית עוד תקום. אל תתנו לו לעבוד עליכם. החגיגות בבית הלבן לא ישנו במאומה את המציאות כאן."

יצוין שגם ההנהגה הפלסטינית הכריזה מחר על יום התנגדות עממית. "הדגל הפלסטיני בכל הערים ומחנות הפליטים בארץ ובחו"ל כדי להדגיש את ההתנגדות להנפת דגל ישראל באבו דאבי ומנאמה", נכתב בהצהרה. "האסירים המשוחררים, משפחות האסירים ומשפחות השהידים שגופותיהם מוחזקות בישראל נדרשים לקיים עצרות גינוי בכל הנפות, עוד נקראים התושבים לקיים הפגנות מול שגרירויות ארצות הברית, ישראל, האמירויות ובחריין".

יצוין שראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר הבוקר כי "מחר יהיה יום שחור בתולדות האומה הערבית והליגה הערבית". אשתייה, שאמר את הדברים בישיבת הממשלה הפלסטינית, קרא למדינות ערב שלא לשלוח נציגים לטקס בוושינגטון, והדגיש כי הממשלה בראשותו תמליץ לבחון מחדש את מערכת היחסים בין הרשות הפלסטינית לליגה הערבית לאור ההסכמים. "מחר תמות יוזמת השלום הערבית וימות הקונצנזוס הערבי", אמר, "חובתנו כפלסטינים לצאת מהמשבר הזה מאוחדים".