על פי הוראת הנשיא טרמאפ נשלחו 3,000 חיילים נוספים לאפגניסטן

כ-3,000 חיילים אמריקאים נוספים נשלחו לאפגניסטן כחלק מתכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כך נמסר הבוקר (שישי) מהפנטגון. בסך הכל מוצבים במדינה כ-11 אלף חיילים אמריקנים.

2017-11-17_203831

יצוין שבימים האחרונים האשים ממשל טראמפ כי פקיסטן נותנת מחסה בשטחה לאנשי הטליבאן ולחברי ארגוני הטרור דעאש ואלקאעידה הפועלים באפגניסטן. בוושינגטון אף חושדים על סמך מידע מודיעיני שהממשלה באיסלמבאד אינה מסתפקת רק במתן מחסה לאנשי ארגונים אלה, אלא אף מספקת להם נשק, תחמושת וכספים.

טראמפ איים על פקיסטן כי היא יכולה להפסיד הרבה אם "תמשיך לשתף פעולה עם טרוריסטים". במלים אלה רמז הנשיא על אפשרות לקיצוץ משמעותי בסיוע הצבאי והכלכלי האמריקני המוענק למדינת המוסלמית בתתהיבשת ההודית. איומים אלו של טראמפ התקבלו בדאגה על ידי הממשלה הפקיסטנית, אך מה שהדאיג במיוחד את הפקיסטנים הייתה קריאתו של הנשיא האמריקאי להודו לסייע לאפגניסטן להתמודד עם הטרור במדינה.

האשמות אמריקניות אלה מבטאות תסכול הולך ומעמיק בוושינגטון מהמבוי הסתום שאליו נקלעה המלחמה באפגניסטן, שזכתה כבר לתואר המפוקפק של המלחמה הארוכה ביותר שבה מעורבת ארה"ב. המלחמה החלה בפלישה האמריקנית וכיבוש אפגניסטן באוקטובר 2001 לאחר מתקפות הטרור הקטלניות על ניו יורק וושינגטון שהתרחשו ב-11 בספטמבר 2001.

כוחות הביטחון האפגניים, שבאימונם וחימושם השקיעה ארה"ב מיליארדי דולר, מגלים אוזלת יד מתמשכת בהתמודדות עם כוחות הטליבאן ואנשי דאעש ואל קאעידה ברחבי המדינה האפגנית. מאז תחילת 2017 ועד לסוף אוקטובר נהרגו יותר מ-3,000 אנשי כוחות הביטחון ואזרחים אפגניים ונפצעו אלפים רבים כתוצאה ממתקפות של הטליבאן וארגוני הטרור בעיר הבירה קאבול וברחבי המדינה. גם 8,000 החיילים האמריקניים המוצבים באפגניסטן לא הצליחו להעניק מענה יעיל למתקפות הטליבאן. מבוי סתום זה הוביל את הנשיא טראמפ להכריז ב-22 באוגוסט על תגבור הכוח האמריקני ב3,000 חיילים נוספים.