עיסאם מח'ול – אורח ארגוני שלום בהודו

 

עיסאם מח'ול, חבר הלשכה הפוליטית של מק"י ויו"ר מכון אמיל תומא ללימודים פלסטיניים וישראליים הזהיר במהלך ביקורו בהודו מהתפתחות שיתוף הפעולה והיחסים האסטרטגיים החשודים בין ממשלות הודו וישראל. הוא קרא לבניית ברית אסטרטגית בין כוחות השלום והדמוקרטיה בקרב שני העמים, לחיזוק המאבק האנטי-אימפריאליסטי ולסולידריות עם המאבק לשלום צודק במזרח-התיכון ועם מאבקו של העם הפלסטיני מול המדיניות הרשמית של ישראל וארצות-הברית.  
מח'ול חזר השבוע מסיור הרצאות בחמש מדינות בהודו – מניו דלהי בצפון ועד קראלה בדרום, וממערב בנגאל במזרח ועד חיידראבאד במרכז ומומביי במערב. בכמה מהמדינות נמצאים הקומוניסטים בשלטון. את הסיור אירגנו "הוועד למען מדיניות חוץ עצמאית בהודו " ו"איחוד אירגוני השלום והסולידריות של הודו". שתי המסגרות הציבוריות כוללות את מפלגות השמאל וארגוני אופוזיציה דמוקרטיים, ובראשם – המפלגה הקומוניסטית ההודית (מרקסיסטית) והמפלגה הקומוניסטית ההודית. באגונים אלה בולטת השתתפותם של אישי ציבור מקרב האינטלקטואלים, הסופרים והאקדמאים.
מסע ההרצאות של עיסאם מח'ול אורגן במסגרת השקתו של מסע בהודו נגד הברית האסטרטגית המסוכנת, ההולכת ומתפתחת בין ממשלות הודו וישראל בשירות האסטרטגיות התוקפניות של ארה"ב , לרבות שיתוף פעולה בתחומי הגרעין והמודיעין והסחר בנשק. המסע נועד גם להביא לידיעת הציבוריות בהודו את חשיבות הסולידריות עם המאבק של העם הפלסטיני ושל כוחות השלום הצודק בישראל, וזאת במלאות 41 שנה לכיבוש ו-60 שנים לנכבה של העם הפלסטיני.
באסיפות שבהן השתתף מח'ול נכחו מאות והן זכו בכיסוי תקשורתי בולט. הסיור הסתיים באסיפה פוליטית רבת משתתפים, בה השתתפו, נוסף למח'ול, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ההודית(מרקסיסטית) פראקאש קאראת, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ההודית א.ב.ברדהאן, ומזכ"ל מפלגת הקונגרס הלאומי ד.ב. תריפאתי.