עימותים בעת מחאה נגד בן גביר בכפר אוריה; פעילי 'הגוש נגד הכיבוש' יפגינו ב-7 ערים

מאה ממתנגדים ההפיכה המשטרית הפגינו הבוקר (שבת) בכפר אוריה שליד בית שמש, נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השוהה בחופשה במקום. תושבים תמכו במחאה אך אחרים יצאו והתעמתו עמם, ואחד מהם זרק לעברם אבן ובעט בהם, וכן נזרקו לעברם רימון עשן וחזיזים. המשטרה פיזרה את ההפגנה בטענה שהיא לא חוקית, ועצרה שני מפגינים.

יצוין שכ-100 יהודים וערבים הפגינו אתמול בכפר מנדא בגליל נגד ההפיכה המשטרית. הם פתחו בצעדה, שיצאה מהכיכר הראשית של הכפר אל בניין המועצה, והניפו שלטים בהם נכתב "הכיבוש משחית", "אין דמוקרטיה עם כיבוש", "אנחנו בעלי הבית". עוד השמיעו קריאות תמיכה בתושבי חווארה, ובגנות ממשלת נתניהו ובן גביר. 

יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, השתתף בהפגנה ואמר: "יש לנו אינטרס שהמחאה הזו תצליח, כי אנחנו יודעים שהמצב הוא רע – אבל לא רוצים שהוא יהיה רע יותר". עודה הוסיף כי "אנחנו רוצים לבוא להפגנות, כולל בתל אביב, כולל בחיפה, ואנחנו מגיעים עם העמדות שלנו שאומרות שזה נכון לגבי פגיעה בבית המשפט, זה נכון לגבי כל פגיעה במרחב הדמוקרטי, אבל זה כל כך נכון שאין דמוקרטיה עם כיבוש. אין דמוקרטיה עם אפליית האוכלוסייה הערבית".

בתום ההפגנה צייץ ח"כ עודה "נכון שחלקים גדולים מהמפגינים רוצים מדינה 'יהודית ודמוקרטית', כלשונם, אבל אין זה אינטרס שלנו להרוס לחלוטין את השוליים הדמוקרטיים, כמו כן, וכאן הבסיס, לא בישיבה בבית פותרים את הבעיות, אלא על ידי שיתוף בעמדות שלנו, שבמרכזן עמדת הליבה שאין דמוקרטיה, עם כיבוש ואפליה. ולמצוא בהפגנות הללו הזדמנות לשכנע פלחים רחבים יותר בעמדות שלנו. הפתרון הוא לא להסתגר בבית ולא לשקוע ולהזדהות עם כל המסרים של ההפגנות, אלא להשתתף ולהדגיש את עמדותינו ההוליסטיות".

הערב (מוצ"ש) מתוכננות להתקיים הפגנות נגד ההפיכה המשטרית ביותר ממאה מוקדים ברחבי הארץ, זה השבוע ה-11 ברציפות. ההפגנה המרכזית שתתקיים ברחוב קפלן בתל-אביב תחל בשעה 19:00. ממטה המאבק המשותף של ארגוני המחאה נמסר כי "אירועי הימים האחרונים הבהירו, פניה של ממשלת ישראל לדיקטטורה חשוכה. פניהם של מאות אלפי המפגינים ורוב העם לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. לא נסכים לדיקטטורה רכה, לא נוותר על קמצוץ מזכויות האזרח והחופש של מיליונים. בשבת הקרובה ייצאו מאות אלפים כדי להיות חלק מתנועת ההתנגדות הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל, תנועה שתשמור על ישראל דמוקרטית". 

פעילי "הגוש נגד הכיבוש", ובהם חברי חד"ש, מק"י ובנק"י, המפגינים תחת הסיסמא "אין דמוקרטיה עם כיבוש", מסרו כי מספר ההתארגנויות המקומיות הולך וגדל והערב הם צפויים להפגין בשבע ערים ברחבי הארץ: תל-אביב, חיפה, ירושלים, כפר סבא, הרצליה, באר שבע ופרדס חנה-כרכור. 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119780