עובד תברואה בנוף הגליל – הקרבן הרביעי בתאונות עבודה מתחילת השנה

נקבע מותו של אוהד לוי, עובד משאית לפינוי אשפה בן 36 שנפגע הבוקר (חמישי) ממונית שהתנגשה באחורי המשאית בנוף הגליל. לוי היה נשוי ואב לשני ילדים. לוי הוא העובד הרביעי שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה, לאחר שלפני שבועיים נהרג מרוואן כבהא עקב נפילתו מפיגום במהלך עבודה באתר בנייה בערערה.

לוי, עובד תברואה בעיריית נוף הגליל ותושב העיר, נפצע אנושות לאחר שנלכד בין חלקה האחורי של משאית האשפה עליו עמד ובין רכב שפגע בהם ברחוב התבור בעיר. הוא נפגע באורח קשה מאד בגפיו התחתונות, טופל על ידי צוות מד"א במהלך פעולות חילוץ מורכבות, והוטס במסוק לבי"ח רמב"ם בחיפה, אך מאמצי הצוותים הרפואיים להציל את חייו לא צלחו והם נאלצו לקבוע את מותו.

אוהד לוי, שנפטר הבוקר בתאונת עבודה בנוף הגליל (צילום: המשפחה)

לדברי הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בניין והתעשייה "עובדים במשאיות אשפה חשופים לסכנות רבות הכרוכות בעמידה חשופה ופגיעה בחלקה האחורי של המשאית, עבודה על הכביש, וסכנת היפגעות והילכדות במדחס האשפה של המשאית. תאונות קטלניות וקשות רבות מתרחשות בעבודה זו לפני שנה בדיוק נהרג חוסאם אלקוז לאחר שנפל ממשאית אשפה בשירות עיריית גן יבנה".

"ישנם בעולם פתרונות שונים להגביר את בטיחותם של העובדים על משאיות אשפה, כגון הצבת מקום עמידתם בצידי המשאית ולא בחלקה האחורי, הפגיע יותר לפגיעות רכבים. פינוי אשפה מרחובות הערים מצויה באחריותן של הרשויות המקומיות, אשר אמורות לפקח על בטיחות העובדים המבצעים עבודה זאת", הדגישה והוסיפה "מצופה ממרכז השלטון המקומי

בשיתוף ובפיקוח מנהל הבטיחות התעסוקתית לבחון את הדרכים להגביר את בטיחותם של העובדים במשאיות אשפה".