ח"כ עודה: התוכנית למאבק בפשיעה שהציג נתניהו היא מתרגיל בחירות

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב לתכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצגה אמש (רביעי) למאבק בפשיעה בחברה הערבית. לדברי ח"כ עודה "התוכנית שהציג נתניהו היא לא יותר מתרגיל בחירות על הגב של נרצחים ערבים". לדבריו, "אנחנו צריכים חוסם עורקים והוא מציע לנו פלסטר שכתוב עליו מחל. תוכנית רצינית חייבת קודם לייבש את מקורות המימון של הפשע המאורגן, לסגור את השוק האפור ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן. מוכרחים לעצור את הסחף של נשק לא חוקי מהצבא לאזרחים הערבים ולהחרים את מאות אלפי הנשקים שהורסים את חיינו. כל זאת לצד דגש על הגשת כתבי אישום נגד עבריינים ושיקום של אסירים".

נתניהו מציג, אמש, את התכנית במטה משטרת ישראל בירושלים (צילום מסך: משטרת ישראל)

עודה הוסיף: "בלתי אפשרי לפתור עשור של הזנחה משטרתית עם מאה מיליון שקל בלבד. הסכום הזה אפילו לא מוקדש כולו למלחמה בארגוני הפשיעה אלא להקמת תחנות משטרה, שבנייתן יכולה להימשך חודשים ושנים. יותר מזה, הניסיון מוכיח שהקמת תחנות משטרה נוספות ביישובים לא מביאה לירידה בפשיעה האלימה, אלא לעלייה בקנסות ובדוחות חניה".

"אין תקציב לשאר התחומים הקריטיים ועד שיאשרו אותם עשרות אזרחים יאבדו את חייהם", הזהיר עודה, "מאז שנתניהו הופיע בוועדת הכנסת נגד האלימות והפשיעה והבטיח שיעביר תוכנית בתוך שבועיים – נרצחו 45 אזרחים נוספים וכעת הוא מבקש הארכה של עוד חצי שנה, שכנראה תתארך אפילו יותר בהיעדר תקציב מדינה".

נתניהו הציג את התכנית למלחמה בפשיעה בחברה הערבית בתום ביקור שקיים במטה המשטרה הארצי בירושלים, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לפי התכנית שהוצגה, יושקעו כמאה מיליון שקל במבצע לאיסוף נשק, הקמת מוסדות כיבויאש והקמת תחנות משטרה. כמו כן, נתניהו הודיע על מינויו של אהרון פרנקו שכיהן כמפקד מחוז ירושלים במשטרה ל"פרויקטור שיתכלל את כל הפעילות נגד הפשיעה בחברה הערבית". יצוין תקציב המשטרה עומד על כ-13 מיליארד שקל. ניצב בדימוס פרנקו הגדיר בעברת את המוסלמים "כפויי טובה" משום שהם מתעמתים עם כוחות המשטרה. פרנקו שירת בעבר כמפקד מחוז ירושלים במשטרה וכנציב שירות בתי הסוהר. מסיבת העיתונאים של נתניהו התנהלה באופן חריג במטה הארצי של המשטרה.