עובד קבלן נהרג בנמל חיפה ופועל בניין נפצע קשה מנפילה מגובה

פועל קבלן תושב שפרעם בן 34, ג'וזף ג'ובראן עבוד, נהרג אתמול, לאחר שנפל ממנוף בגובה של 50 מטר. צוות מד״א שהוזעק למקום קבע את מותו בזירת האירוע. עבוד עסק בעבודות הגבהה מטעם חברה חיצונית ששכרה חברת קוקס הגרמנית המבצעת עבודות הגבהה למנופי החברה בנמל חיפה.

מהקבוצה למאבק בתאונות עבודה ובניין נמסר שלפני שנה וחצי נהרג נתי חולי לאחר שנפל מגובה רב במהלך פירוק מנוף בנמל אשדוד ותיק החקירה נסגר מבלי שהוגש בו כתב אישום. עבוד  הוא העובד ה-21 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה, לעומת 12 הרוגים בפרק הזמן המקביל אשתקד, עלייה של קרוב ל-70%.

עוד נמסר מהקבוצה "על אף פניותינו לשרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי בחודשים האחרונים, בהן הצענו שורת פעולות שיש לקדם בדחיפות על מנת להגביר את בטיחותם המעורערת של העובדים – בהן התקנתן של תקנות הבטיחות בעבודות בנייה, הקמתה של רשות לאומית לבטיחות עובדים והגברת פעולות האכיפה של כללי הבטיחות – אף צעד מאלה לא ננקט, ונראה שסוגיה זו כלל אינה מצויה על שולחנה של השרה ומשרדה".

יוסף ג'ובראן עבוד, עובד קבלן, שנהרג אתמול בנמל חיפה (צילום: אל-אתיחאד)

יצוין שפועל נוסף, בן 36, נפצע בינוני הבוקר בנפילה מגובה במודיעין מכבים רעות. זאת, במהלך עבודתו ברחוב דוד בן גוריון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שמיר-אסף הרופא עם חבלה בגפיים.