עובד בניין מת בתאונת עבודה בהרצליה: פעילי חד"ש יפגינו ביום שישי

פועל בניין בן 28 נהרג היום (שני) בעקבות תקרה שקרסה במהלך הריסת מבנה מגורים ברחוב רוחמה בהרצליה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו במקום. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירת נסיבות האירוע ושירותי ההצלה ביצעו סריקות אחר לכודים. אמש דווח ברשתות הפלסטיניות על מותו של  שריף מערוף דבאבסה, עובד בניין פלסטיני בן 33 מהכפר תרקומיא ליד חברון. בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה ציינו כי מהסרטונים בהם נראה פינויו של דבאבסה מהאתר על ידי אנשי הסהר האדום, וכן נראה חלון הקומה השמינית ממנו ככל הנראה נפל בכפר עקב, לכאורה חלק מעיריית ירושלים, אך בפועל בשטח הפלסטיני הכבוש.

יצוין פעילי חד"ש יפגינו ביום שישי הקרוב, 16.7, בשעה 11:00 מול אתר בנייה ברחוב קרליבך 2 במרכז תל-אביב לזכרו של העובד הגיאורגי, ראמז קנטריה, שנהרג במקום בעת מילוי תפקידו. העובד נפל את מותו ביום שני ה-5 ביולי הוא ההרוג ה־15 בתאונות בענף הבניין מתחילת 2021.

שירותי הצהלה באתר הבנייה ברחוב רוחמה בהרצליה בו פועל בניין נהרג בצהריים בתאונת עבודה (צילום: איחוד הצלה)

 

מחד"ש נמסר ש"העובד ששמו טרם פורסם הוא קורבן נוסף של הזנחה מתמשכת של בטיחותם ושלומם של עובדי הבניין מצד בעלי ההון – הקבלנים והיזמים – ומצד הזרועות השלטון שאמורות לפקח על אתרי הבנייה ולאכוף את כללי הבטיחות. בואו לעמוד איתנו בתביעה לחיים לפני רווחים, צדק וביטחון לכל עובדי הבניין".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/170521888396964

 

עוד בנושא:

"הקבלנים בארמונות, הפועלים בארונות": לעצור את תאונות העבודה