בגדה השמאלית ייערך אירוע לציון 85 שנה לפרוץ מלחמת האזרחים בספרד

בגדה השמאלית ייערך ביום חמישי הקרוב (15.7) אירוע לציון 85 שנה לפרוץ מלחמת האזרחים בספרד. באירוע יוקרן הסרט 'מדריד לפני חניתה' (2006), אחרי הסרט יתקיים דיון פתוח עם הבמאי ערן טורבינר, קולנוען ופעיל פוליטי. עוד צפוי באירוע: סנגריה קרה, פאייה טבעונית ומוזיקה ספרדית מהפכנית ואנטי-פשיסטית.

הסרט 'מדריד לפני חניתה' מביא את סיפורם של 300 פעילים שיצאו מהארץ, רובם קומוניסטים, שהאמינו שהאויב העיקרי של האנושות ובכלל ושל היהודים בפרט הוא הפשיזם, והתנדבו להילחם במסגרת הבריגדות הבינלאומיות במלחמת האזרחים בספרד. הסרט הוא תיעוד נדיר של המתנדבים מהארץ ששמו בראש סולם העדיפויות שלהם ערכים של סולידריות בינלאומית, דמוקרטיה ומאבק ללא פשרות נגד הפשיזם והנאציזם והיו מוכנים להקריב את חייהם למען ערכים אלה.

בסרט משתתפים אחרוני המתנדבים מהארץ והוא משולב בקטעי מכתבים וזכרונות של מתנדבים שנהרגו במלחמה או נפטרו. הסרט צולם בין השנים 2006-2002 בישראל, בספרד, בצרפת ובגרמניה ומשולבים בו קטעי ארכיון רבים. הסרט דובר ברובו עברית ומלווה בכתוביות. 58 דקות. האירוע מוקדש לזכרם של הגיבורות והגיבורים שבחרו לסכן את חייהם במאבקם בפשיזם.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/202336105138368