עובדי מפעל "פלס את רגב" מכרמיאל התאגדו בהסתדרות

כ-65 עובדי מפעל פלס את רגב מאזור התעשייה של כרמיאל התאגדו בהסתדרות, על רקע רצונם להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר ולשפר את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי.

2015-06-13_195009

חברת פלס את רגב פלס מספקת ייעוץ לתכנון, הקמה, העברה והרחבת מבני תעשייה. מפעלה עוסק בין היתר בייצור והרכבת מערכות צנרת, מכלים לתעשיית המזון, הכימיה, מכונות, מסועים ועוד. התאגדות העובדים החלה בחודש פברואר, בליווי יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין ובסיועו של עו"ד גיא זבורוף, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב. הליך ההתארגנות נתקל בקשיים רבים מצד הנהלת המפעל שניסתה לסכלו. שיא המאבק ארע בשבוע שעבר כאשר יו"ר ועד הפעולה הזמני הושעה מעבודתו והוצא לו צו הרחקה מהמפעל ומבעליו, לאחר שבעצת ההסתדרות הגיע לעבודה למרות ההשעיה. לדברי ההסתדרות, ההשעיה אינה תקפה שכן נעשתה על רקע פעילותו של העובד להקמת הוועד.

באמצעות עו"ד ורד וייץ עתרה ההסתדרות לביה"ד האזורי לעבודה בחיפה, ובדיון שנערך קבעה השופטת דלית גליה, בהסכמת שני הצדדים, כי ההליכים שנפתחו במשטרה נגד יו"ר ועד הפעולה יבוטלו והוא יוחזר לעבודה ויקבל שכר מלא על ימי היעדרותו. אף סוכם, כי הצדדים יחלו במו"מ אינטנסיבי להסדרת ההתארגנות בחסות ובפיקוח בית הדין.

יצוין שב-2011, חברת פלס את רגב קיבלה הזמנת המשך למיגון של 300 כלי רכב של הצבא האמריקאי. החברה פועלת כקבלנית משנה של חברת פלסן סאסא של קיבוץ סאסא, הממגנת אלפי כלי רכב של הצבא האמריקאי. היקף העסקה מתחילת הפרויקט הוא כמה עשרות מיליוני דולרים.  עד אותה שנה ייצרה פלס את רגב חלקי מיגון לכ-8,000 כלי רכב, וכעת נחתמה הזמנה לייצור עבור 300 כלי רכב נוספים. כלי הרכב, שמיועדים לצבא ארה"ב, מוצבים בשירות כוחות הצבא האמריקאי הפועלים בשטחי אפגניסטן ופקיסטן. הם נבנו כבר בשלב הייצור ככלי רכב ממוגנים, במקום לעבור שלבי מיגון לאחר בנייתם.