עובדי כימאגיס שהתארגנו בהסתדרות השיגו הסכם קיבוצי עם תוספות שכר

 

עשרה חודשים לאחר שפנו עובדי מפעל כימאגיס ברמת חובב להסתדרות במרחב הנגב, נחתם בסוף השבוע הסכם קיבוצי היסטורי במסגרתו יעברו רוב עובדי המפעל אשר הועסקו במשך קרוב לעשרים שנה בחוזים אישיים לחוזים קיבוציים. במסגרת ההסכם: עובדי החברה יקבלו תוספות שכר של 7% לשנתיים. כמו כן, המעסיק יגדיל את ההפרשה לקרן ההשתלמות ב 2.5% נוספים. עוד הושג בהסכם- הגדלת שכר הבסיס על ידי חלוקת משכורת 13 והכנסתה לשכר הבסיס, הוספת ימי חופשה וימי הבראה והקמת ועדת רווחה מפעלית.
 
כאמור, לפני כעשרה חודשים התארגנו עובדי המפעל בהסתדרות מרחב הנגב, במהלכו הקימו ועד עובדים ואף הוכרז סכסוך עבודה על ידי ההסתדרות. אולם, לא ננקטו עיצומים, בעקבות המו"מ שניהלה ההסתדרות והוועד עם ההנהלה. את המשא ומתן מצד ההסתדרות ניהל מזכיר האיגוד המקצועי, סלומון כהן בליווי ומעורבות אישית של יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, את העובדים ייצגו חברי ועד העובדים שנבחרו לפני כעשרה חודשים ובראשם מאיר לחמי.
 
מפעל כימאגיס ברמת חובב שייך לקבוצת פריגו, הוא הוקם בשנת 1989, מייצר חומרי גלם לענף התרופות ומעסיק כ – 250 עובדים . מייד לאחר התארגנות העובדים ובחירת ועד העובדים הראשון במפעל לפני כעשרה חודשים נענתה פנייתה של ההסתדרות בנגב להנהלת המפעל ונפתח משא ומתן להסכם קיבוצי ראשון במפעל.  עם חתימת ההסכם מסר יו"ר הוועד לחמי : "לפני עשרה חודשים פנתה קבוצת עובדים להסתדרות במרחב הנגב, אז היה לנו חזון אך הדרך נראתה ארוכה וקשה. היום עם החתימה על ההסכם אנו ניצבים לפני סגירת מעגל. ההסכם הקיבוצי מחזק את העובדים אך לא פחות מכך גם את המפעל עצמו".