עובדי יחידות רישוי עסקים בשלטון המקומי ובשלוש הערים הגדולות יפתחו בשביתה

הסתדרות המעו"ף הכריזה על  שביתה ביחידות רישוי עסקים בשלטון המקומי ובשלוש הערים הגדולות, ירושלים, תל-אביב וחיפה. השביתה שאושרה על ידי האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מתוכננת להתחיל מיום חמישי הקרוב, 12באוגוסט.

על פי ההודעה שמסר יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, לממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה עולה כי הסיבה לשביתה היא רפורמת רישוי עסקים שעברה בשנת 2019 ו"כוללת התחייבויות שונות בהן, בין היתר, מענקי תמרוץ לעובדי יחידת רישוי העסקים ברשויות". אך לטענת בר-טל, "בפועל, למרות שהרפורמה החלה להיות מיושמת, והעובדים כבר נתבקשו לקחת בה חלק, עובדי יחידות רישוי העסקים ברשויות המקומיות אינם מתוגמלים כנדרש וגם אינם יכולים לבצע את עבודתם כנדרש בהתאם לרפורמה, משום שלא כל התקציבים הועברו לרשויות".

עוד הוסיף בר-טל בהודעה, כי זוהי "התנהלות בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי, בפרט. הציפייה היא כי עובדי רישוי העסקים ברשויות המקומיות יתפעלו את הפעילות שהוסדרה בחקיקה וזאת ללא העברת התקצוב המותאם וכן מבלי שהוסדרו מענקי התמרוץ והתגמול". על פי ההודעה, נעשה ניסיון ליישב את הסכסוך בדרך של משא ומתן ישיר אולם ניסיון זה הסתיים ללא תוצאות.