עובדי חברת הלהבים בצפון פתחו בשביתה וחסמו הכניסה למפעלים בנהריה ובתפן

עובדי חברת טכנולוגיית להבים BTL (לשעבר ישקר) הודיעו כי פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה לאחר שהמו"מ עם הנהלת החברה לחתימה על הסכם קיבוצי נקלע למבוי סתום. כ-600 עובדים חסמו את שער המפעל בנהריה, וכ-600 עובדים נוספים חסמו את שער המפעל באזור התעשייה תפן. העובדים לא מאפשרים תנועת משאיות.

2015-04-19_201531

מפעלי טכנולוגיית להבים נמצאים בנהריה ובתפן ועוסקים בייצור להבי מנועי סילון עבור תעשיית התעופה והחלל כמו גם ייצור להבים לתעשיית טורבינות הגז. החברה, שנקראה בעברה "להבי ישקר", נמכרה במאי אשתקד לחברת פראט אנד ויטני האמריקנית. בספטמבר האחרון התארגנו העובדים והקימו ועד תחת ההסתדרות לאחר שחששו לביטחונם התעסוקתי עקב שינויים במפעלים ובכללם שינויי השליטה באחזקותיו, וביקשו לשפר את תנאי עבודתם ואת תנאי שכרם. בדצמבר החל המו"מ להסכם קיבוצי, אולם לדברי העובדים ההנהלה דרשה לדון רק בנושאים ארגוניים, בעוד ההסתדרות והוועד עמדו על דרישתם להעניק גם תוספת שכר לעובדים. משלא הגיעו הצדדים להסכמות, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במפעל בחודש מרס האחרון.

צוות המו"מ מטעם ההנהלה הציע תוספת שכר של 1.5% בכל שנה למשך שלוש שנים, ורק עם סיום המו"מ וחתימת ההסכם, ולא באופן רטרואקטיבי מתחילת 2015 כפי שדרשו ההסתדרות והוועד. יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, כינה את הצעת ההנהלה "מבישה" לנוכח כך שעובדי החברה לא קיבלו תוספות שכר החל משנת 2008 וכעת מוצעת תוספת זעומה לשכר, כאשר השכר הממוצע של העובדים בחברה קרוב לשכר המינימום.