עובדי חברת הדלק טן מתכוונים להחריף את המאבק לחתימה על הסכם קיבוצי

מאבק עובדי טן עולה מדרגה: עשרות מעובדי ועובדות חברת הדלק הפגינו ביום שני בראשון לציון על רקע המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן עם הנהלת החברה על הסדרת תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי.

2015-12-02_195705

הפגנה של עובדי טן למען הסכם קיבוצי בפתח תחנת החברה (צילום: התאגדות עובדי טן)

כ-450 עובדי טן, שלה עשרות תחנות דלק וחנויות נוחות בפריסה ארצית, התאגדו בהסתדרות ביוני 2015. מאז ניסו העובדים וההסתדרות לקדם את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי מול ההנהלה, אך כל המגעים בין הצדדים העלו חרס. ברקע לכישלון השיחות, עומדת גרירת רגליים מכוונת והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה.  ההנהלה מעמידה דרישות בלתי סבירות, שכוללות החרגת מובילי ההתארגנות מתחולת ההסכם ופועלת מאחורי הקלעים לפגיעה בעובדים ובהתארגנות. למרות ניסיונותיהם לגשר על הפערים וגילויי האטימות מצד ההנהלה יצאו עובדי החברה להפגין על מנת להבהיר להנהלה שנציגות העובדים תמשיך להיאבק על הסכם קיבוצי מקיף שיטיב עם כל עובדי החברה: מתדלקים, מנהלי תחנות ועובדי מטה כאחד. בהפגנה, במהלכה עובדי תחנת הדלק של החברה בראשון לציון שבתו במשך שעהקראו העובדים להנהלת טן לנהל משא ומתן אמיתי ובתום לב ושלחו קריאה לבעלי החברה, איל ההון אליעזר פישמן, להתערב לסיום משבר.

נמסר כי "בכוונת העובדים להחריף את הצעדים ולהשבית פעילותן שלתחנות נוספות ברחבי הארץ אם לא תחול כל התקדמות במשא ומתן". יצוין שבאחרונה ביטל בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע את פיטוריו של עובד טן לאחר שפוטר משום שהוביל את התארגנות העובדים. ההנהלה טענה כי פוטר בשל סיבות אחרות אולם השופט צבי פרנקל פסק כי בית המשפט לא השתכנע שהפיטורים נעשו ללא קשר להתאגדות.