עובדי זאפ גרופ הפגינו שוב מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס הבריטית

עשרות עובדי זאפ גרופ הפגינו שוב הבוקר (שלישי), "קריאת ההשכמה", מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס הבריטית, זהבית כהן, ברמת השרון. העובדים קראו למנכ"לית לשוב לשולחן המו"מ עם נציגות העובדים ולקדם את החתימה על ההסכם, שהוסכם ונוסח במעמד יו"ר ההסתדרות, נציגי הקרן והנהלת זאפ. על השלטים שנשאו העובדים נכתב: "אחרי שנתיים נגמרה הסבלנות", "נלחמים על הבית", "עובדי זאפ דורשים הסכם קיבוצי", "ביטחון תעסוקתי זה לא מילה גסה" ועוד.

מפגינים, הבוקר, מול ביתה של זהבית כהן ברמת השרון (צילום: ועד עובדי זאפ גרופ)

זאפ גרופ נמצאת בבעלותה של קרן אייפקס וכ-300 עובדיה עוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים. לפני כשנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות ומאז מצוי ועד העובדים במו"מ מתמשך מול ההנהלה. ההפגנה הבוקר, הינה המשך הצעדים הארגוניים אשר נוקטים הוועד והעובדים כנגד החלטות ההנהלה. זהו מאבק שהחל לפני כחודש בהפגנה גדולה מול משרדי קרן אייפקס ומאז מקיים ועד העובדים הפגנות השכמה מדי שבוע וימשיך לעשות כן עד שדרישותיו ייענו תוך החרפת המחאה ונקיטה בצעדים ארגוניים נוספים.

לאחרונה, התפרסם בכלי התקשורת כי כהן תנסה להנפיק את החברה בזמן הקרוב, לאור מצבה הכלכלי הרווחי של זאפ. בנוסף, ערב הכניסה לסגר נוסף, אשר מעמיד בסימן שאלה את ביטחונם של העובדים, נחוש ועד העובדים להמשיך במאבק עד לחתימה על ההסכם. יתרה מזאת, לאור ההנפקה של זהבית כהן את "מקס סטוק" אשר פורסמה לפני מספר ימים, ניכר שעובדי הרשת אינם מהווים שיקול בקבלת ההחלטות ועתידם וביטחונם אינם מעניינים את המנכ"לית.

יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר, מסרה "רגע לפני חגי תשרי ועשרת ימי תשובה, אנו חוזרים וקוראים לזהבית כהן לעשות חשבון נפש ולכבד את ההבטחות שניתנו לעובדי החברה. לא יתכן שבתקופה הפכפכה שכזו הנהלת החברה תתנער מכל אחריות כלפי עובדיה. עובדי החברה אינם סחורה שעוברת מיד ליד ואינם נתונים בטבלאות אקסל. מדובר בבני אדם עם משפחות, שנתנו את חייהם למען הצלחת החברה. במקום לחבק את עובדיה רגע לפני החגים, הנהלת החברה מפנה להם את הגב".