כל כזבי ביבי: נתניהו סבור שאפשר לשקר לכל האנשים כל הזמן

הנשיא האמריקאי אברהם לינקולן, שנרצח ב-1865 בגלל התנגדותו לעבדות, אמר פעם: "אפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אך אי אפשר לשקר לכל האנשים כל הזמן". האזרח האמריקאי בנג'מין ניתאי; סליחה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בוודאי שמע פעם אמרה זו. אבל ביבי דווקא סבור שניתן לשקר לכל האנשים כל הזמן.

נאומו הטלוויזיוני (בפעם המייודעכמה) ביום ראשון האחרון, בטרם המריא לוושינגטון יחד עם משפחתו היה מלאכת שקרים שספק אם שכנעה ולו אזרח בודד. ראש הממשלה המואשם בפלילים סיפר לנו שהסגר שהוטל (לשבועיים? לשלושה שבועות? ואולי יותר?) הוא מענה למנהלי בתי החולים ש"הניפו דגל אדום". למיטב ידיעתנו היחידים שמניפים כעת דגל אדום הם פעילי חד"ש ומק"י במחאות הנערכות מדי סוף שבוע ברחבי הארץ.

פחות מיממה חלפה בטרם נודע שלא היו אלה המנהלים שדרשו סגר, ואף לא ראשי בתי חולים העמוסים בצפון ובירושלים. המצוקה האמיתית של הצוותים הרפואיים היא תולדה של מדיניות ניאוליברלית בת יותר מעשור הגורמת למצוקה תקציבית – שעדיין נמשכת, גם לאחר הסגר הראשון! נתניהו, אגב, היה שר הבריאות בשנים 2019-2015…

ביבי סיפר גם שמצבה הכלכלי של ישראל "מצוין!". לך תסביר את זה למאות אלפי המובטלים ובעלי העסקים הקטנים שנסגרו. במצגת שהכין הייתה טבלה ובה מדינות שנבחרו בקפידה, שמצבן אכן על הפנים. המדינות בהן הפגיעה בכלכלה מועטה יותר לעומת ישראל "נפלו בעריכה".

על פי ההערכות, מספר המובטלים בישראל (כולל אלה שהוצאו לחופשה ללא תשלום – חל"ת) יגיע בסוף הסגר הקרוב לכמיליון, כמספר מחוסרי העבודה בתום הסגר הראשון. שום מדינה קפיטליסטית מפותחת לא מציגה בימים אלה שיעורי אבטלה הנעים, גם לפי הנתונים האופטימיים של נתניהו, סביב 13-12 אחוזים. שום מדינה גם לא הגיעה בשיא המשבר בגל הראשון ל-27.5% שיעורי אבטלה כמו שהייתה בישראל.

ביבי הצהיר בנאומו ש"בזכות ההחלטות הנכונות, מספר החולים הקשים בישראל הוא מהנמוכים בעולם יחסית לגודל אוכלוסייה. גם מספר הנפטרים הוא בין הנמוכים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה". אך מבדיקה של הנתונים העולמיים עולה כי ישראל נמצאת דווקא מעל הממוצע במספר המתים יחסית לגודל האוכלוסייה. הודות לנתניהו וממשלתו הימנית אין בריאות, אין רווחה, אין חינוך ואין עבודה. רק שקרים יש ויש. ישראל חייבת להיפטר מנתניהו.

הרשימה עומדת להתפרסם בשער של גיליון "זו הדרך" הקרוב מיוחד לחגים