עובדי העיתון הימני "מקור ראשון" דורשים תשלום שכרם

עובדי העיתון הימיני "מקור ראשון" לבית שלחו הבוקר (יום ה') מכתב התראה לפני תביעה בגין אי-תשלום משכורותיהם החל מיולי 2008. העובדים קבעו כי אם בתוך 48 שעות לא יוסדרו החובות, יפתחו בתהליך משפטי. שלשום, עם היוודע התארגנותם, פוטר עורך המשנה אורי אליצור ללא התראה. על כך מוסר האתר "אייס".
 
במכתב ההתראה – שנשלח באמצעות עו"ד אפרת דויטש לשלמה בן-צבי, בעלי העיתון והעורך האחראי; ולמייקל שרינגטון, סמנכ"ל הכספים – ציינו העובדים כי על אף שהעיתון נמצא בקשיים כלכליים, "פעם אחר פעם נדרשנו לתמוך בעיתון ולוותר על זכויותינו שלא מולאו".
 
"משום מה", נטען, "מצאתם לנכון להלין את שכרנו, להימנע מתשלום זכויותינו הסוציאליות ולפגוע בנו – במישור הכלכלי ובכבודנו – שעה שקיצוצים כלכליים לא נערכו, ואף הושקעו כספים בפרויקטים חדשים".

כמו כן קבלו העובדים על כך שמשכורת נובמבר 2007, לגביה הובטח כי תועבר בתשלומים עד סוף 2008, לא שולמה עד היום. "לאחרונה התבטאתם בנושא זה במפורש", טענו, "כשאמרתם שלא ברור מתי תשולם משכורת זו, תוך התיחסות כי ’ויתרנו’ לכאורה על תשלומה".
 
לטענת העובדים, החל מיולי 2008 לא העבירה מערכת העיתון כספים לכתבי פרילנס, המשכורות המשולמות לא מועברות במועדן עפ"י חוק, הפרשות לקרנות לא מתבצעות מזה חודשים רבים – למרות שהכסף מנוכה משכר העובדים, תוך עבירה פלילית לכאורה – ודמי ההבראה לא שולמו בקיץ האחרון.
 
באשר למשכורת אוקטובר 2008 שלא הועברה כלל, טענו העובדים כי קיבלו היום הודעה לפיה "עקב קשיים כלכליים, תועבר היום כמחצית מהמשכורת. בכל הכבוד, אין באפשרותנו להמתין מדי חודש שכספי ’המשקיעים’ ’ינחתו’ בחשבון, אם בכלל".
 
"והחמור מכל", טענו העובדים, " אליצור, המהווה אחד מעמודי התווך של העיתון, פוטר ללא כל עילה ומתוך מטרה להרתיע אותנו מלפעול למימוש זכויותינו כדין, והוא יעמוד – בסיוע שאר חברי המערכת – על מלוא זכויותיו".