עובדים סוציאליים יפגינו בירושלים נגד הצעת התקציב הדו-שנתי של ממשלת הימין

עובדים סוציאליים יפגינו ביום חמישי הקרוב, 11 באוגוסט, בשעה 11:00 מול משרד ראש הממשלה בירושלים נגד הצעת התקציב הדושנתי של ממשלת הימין. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אישרה הכנסת לממשלה לקדם (שוב!) את הצעת התקציב הדושנתי. הממשלה אמורה להחליט ביום חמישי הקרוב, בישיבת ממשלה מיוחדת, את מסגרת התקציב הניאוליברלי לשנים 2018-2017. אל ההפגנה יצטרפו חברים באיגוד העובדים הסוציאליים של ההסתדרות, ההתארגנות "עו"סים שינוי" והפורום למאבק בעוני.

2016-08-07_190200

לדברי איגוד העובדים הסוציאליים: "אנחנו פה כדי להיאבק כדי שהמדינה תיקח אחריות ותקציבה יאפשר מחיה בכבוד ולא בחסד, שהממשלה תעמוד בחובתה לספק שירותים חברתיים ראויים לתושביה, ובפרט לאנשים החיים בעוני. החלטנו למקד את המאבק בדרישה ליישום המלצות וועדת אלאלוף". האיגוד דורש: הגדלת אחוזי דיור ציבורי ל-5% בבנייה; הוספת תקנים לעובדים סוציאליים" – העובדים הסוציאליים קורסים תחת עומס נוראי. הוספת תקנים למימוש ההמלצה שבטיפולו של עו"ס משפחה לא יהיו יותר מ-60 משפחות פעילות" והגדלת קצבת הבטחת הכנסה, "יש לסייע לצאת ממעגל העוני ולא לקבע את המצב הכלכלי של משפחה ברמת הכנסה שאינה מאפשרת מחייה הולמת".

עוד דורש האיגוד הוספת 210 מעונות בדגש על אזורים עם ריכוז של אנשים החיים בעוני שתאפשר לאנשים החיים בעוני לצאת לתעסוקה, צמצום פערים בבריאות על ידי סבסוד תרופות למקבלי הבטחת הכנסה ושינוי נוסחת החישוב של השתתפות הממשלה בתקציביהן של הרשויות המקומיות.  "בואו הצטרפו למאבק – רק יחד בפעולה משותפת שלנו אנשי המקצוע ושל אנשים החיים בעוני – ננצח! הגיע הזמן לקחת את העניינים לידיים ולהוביל יחד לשינוי חברתי", קראו. האיגוד מארגן הסעות מתחנת רכבת מרכז בתלאביב, מחוצות המפרץ ומשדרות רגר בבארשבע.

ההפגנה ביום חמישי בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1628038570858262