עובדים ביבמ רוצים להקים ועד

עובדים ביבמ ישראל החלו לבדוק אפשרות להקים ועד בחברה, שמעסיקה כ־2,000 עובדים במרכזי הפיתוח והמכירות שלה. את ההתארגנות יזמו עובדי הדרגים הנמוכים בחברה, בעיקר אנשי שירות ומכירות מכמה מחלקות. עם זאת, בהתארגנות העובדים ישנם גם נציגים של מחלקת הפיתוח של יבמ ישראל.

אחד מעובדי החברה מסר לעיתון "כלכליסט" כי לאחרונה פנו עובדי יבמ אל התאחדות עובדי העילית בישראל – עמותה שהקימו מספר עובדי הייטק, כדי לקבל סיוע מקצועי בהקמת הוועד. העובדים ינסו לנצל את החוק החדש המחייב הנהלות להכיר בנציגות עובדים שקמה בחברה ולנהל מולה משא ומתן. על פי החוק החדש, כדי להיחשב להתאגדות על העובדים להחתים שליש מעובדי החברה – כלומר כמעט 700 איש.

לדברי עובדי יבמ, הם יצליחו להשיג את מספר החתימות הנדרש. לשם כך ייאלצו לחשוף את עצמם להנהלה, תוך הסתמכת על חוקי העבודה שמקנים למי שמארגן ועד עובדים חסינות מפני פיטורים או פגיעה בתנאי התעסוקה שלו. לדברי אותו עובד, המהלך להקמת הוועד קם עקב שורת צעדים שביצעה הנהלת החברה, שגרמו תחושה של תסכול בקרב העבדים. אחד מהם, כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", הוא הגבלת הנסיעות של העובדים ברכבי החברה וצמצום הסבסוד של נסיעות פרטיות. ברקע לדברים עומד גם החשש מפיטורים של יותר מ־10,000 עובדי החברה העולמית, כפי שפורסם בתקשורת העולמית, אם כי לא ברור שלמהלך כזה יהיו השלכות על החברה בישראל.