חד"ש פרסמה עצומה נגד ייקור המים

 

חד"ש פרסמה אמש (א') עצומה מקוונת נגד ייקור המים ונגד הפרטת מצרך חיוני זה. מזכירות חד"ש החליטה בסוף השבוע האחרון לפתוח במערכה נגד ייקור המים – כפי שרוצה הממשלה. יצוין שהחלטת הממשלה עשויה לייקר את המים בכ-44 אחוז תוך שנה אחת.

 

על פי החלטת הממשלה, בינואר הקרוב תחל העלאה מדורגת של תעריפי המים: העלאה ראשונה, בשיעור של 25 אחוזים, בינואר 2010; העלאה שנייה בשיעור של 12.8 אחוזים, ביולי 2010; והעלאה נוספת, בשיעור של 2 אחוזים, בינואר 2011. כאמור, בסך הכל יעלו תעריפי המים בשיעור כולל של 44 אחוזים.

 

איציק פרי, יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים, הזהיר באחרונה, שייקור התעריפים עלול להיווצר בעיות היגיינה בקרב רבים מתושבי הפריפריה ויגרום להחמרת ממדי העוני. לדברי פרי, ללשכות הרווחה אין כלים להתמודד עם בעיה כזאת. "העניים יצטרכו להקדיש חלק גדול יותר מהכנסותיהם לנושא המים, וזה עלול לגרום לפגיעה בהיגיינה של המשפחות העניות, או לדרדר אותן למקום נמוך יותר מהמקום, שהם נמצאים בו היום. מבחינת ממשלת ישראל, אין שום פיתרון לנושא הזה, ואותן משפחות ימצאו עצמן שוב פונות ללשכות הרווחה בניסיון למצוא פיתרון, וזה יגרור עומס נוסף. לנו, העובדים הסוציאליים, אין תשובה לייקור המים".

 

כאמור, חד"ש החליטה לפתוח במערכה נגד ייקור המים. בעצומה שפורסמה אתמול נאמר: "החתומים מטה מתנגדים לייקור המים שייפגע בכולנו. רצונה של ממשלת ישראל לייקר את המים, כדי להפריט את השירות ולהפוך מצרך חיוני זה לעוד סחורה (יקרה מאוד!) בשוק, מנוגד לזכויות החברתיות הבסיסיות ביותר. המים הם של כולנו ואסור שתאגידי המים שבידי הרשויות המקומיות יפלו קרבן לתאוות הבצע של בעלי ההון". עוד הוחלט לקיים משמרת מחאה ביום א', 6 בדצמבר, בשעה 12:00 מול רשות המים בתל-אביב – האחראית על ניהול משק המים בישראל.

 

לחתימה על העצומה:

http://www.atzuma.co.il/againstwaterprice

 

עוד על ייקור המים וסכנת ההפרטה:

http://www.maki.org.il/index.php?option=com_content&task=view&id=5515&Itemid=82