סקר בירושלים: רוב התושבים דורשים ראש עיר עם סדר יום סביבתי

 

יותר משלושה רבעים מתושבי ירושלים, 75 אחוזים, סבורים כי נושא איכות הסביבה צריך להיות בעל השפעה רבה יותר על סדר היום של ראש העירייה הבא. את הנתון חושף סקר מכון רותם שנערך לקראת הבחירות לעירייה, בהזמנת קמפיין "ירוק עכשיו" של ארגוני הסביבה לקידום סדר יום סביבתי בבחירות המקומיות. פזית שביד, מנהלת קהילת ירושלים של החברה להגנת הטבע אמרה בתגובה לממצאים, כי הציבור מצפה מנבחריו לאמץ את החזון הסביבתי ולפעול לקידום נושאי סביבה ופיתוח מקיים בעיר.

לדברי שביד, כיום ברור כי לנושא הסביבתי תהיה השפעה רבה בשיקולי ההצבעה של הבוחרים לעיריות, וראוי שהמועמדים יפנימו זאת ויציגו בפני התושבים תכניות עבודה ברורות בתחום זה. הסקר בחן את הנושאים החשובים לבוחר הירושלמי בבואו לבחור את ראש העירייה שלו, ומצא ש-37.3 אחוזים מהציבור סבור ששיפור חזות העיר וניקיון העיר הם הנושאים החשובים ביותר.

זאת, לעומת 31.4 אחוזים שראו בחינוך את הנושא החשוב ביותר. כ-66 אחוזים מהנסקרים ציינו כי הם אינם מרוצים בטיפול העירייה בתחבורה הציבורית בעיר, ו-55 אחוזים  לא מרוצים מטיפולה במפגעי זיהום אוויר וריח. הסקר מראה כי רק 24 אחוזים מהתושבים סבורים שנושא הסביבה היה חלק מהשיקולים שהנחו את ראש העירייה המכהן אורי לופוליאנסקי במהלך הקדנציה הנוכחית, זאת לעומת 44 אחוזים שסבורים כי נושא הסביבה וההגנה עליה לא קיבל מקום ראוי במערך השיקולים והפעולות שביצע ראש העירייה.

הסקר בדק גם מהן הבעיות הסביבתיות החמורות ביותר בעיר בעיני תושביה, ומצא שהבעיה המטרידה יותר מכל את תושבי ירושלים היא הלכלוך, עליה הצביעו 32.4 אחוזים. יותר מ-20  אחוזים מהנסקרים קבעו שתחבורה ציבורית לא יעילה היא הבעיה הסביבתית המרכזית בעיר, ו-17.6% מהנשאלים ציינו את התשתיות הלקויות בה.