סמי מיכאל בהפגנה נגד השחיתות של הימין: מנהיגי האומה מרעילים את קיומנו

כ-1,500 מפגינים מחו אמש (מוצ"ש) בכיכר הבימה נגד השחיתות של שלטון הימין. הם נשאו שלטים: "ביבי, אתה לא מעל החוק וכן מועל בחוק", "אוהבים את ישראל, נפרדים מנתניהו" ו"מושחתים הביתה". כמו כן, הם קראו: "ביבי הביתה", הון שלטון, עולם תחתון", מדינה של מאפיה וראש ממשלה מושחת". מולם הפגינו כמה עשרות תומכי נתניהו עם שלטים: "ביבי, העם בחר בך".

2018-02-25_200035

מפת הפגנות נגד השחיתות, אמש, ברחבי הארץ (צילום: עודד לבנט, חדר מצב)

מפגינים קראו לנתניהו להכריז על נבצרות לאור המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין קבלת שוחד. חלקם קראו ״מנדלבליט כישלון לא תגיע לעליון״ ו״רוצים יועמ״ש, לא בובה של קש״.

בין הקולות הבולטים אמש בכיכר הבימה בתל אביב היה הסופר סמי מיכאל, שאת דבריו הקריאה הסופרת דורית רביניאן: "איך קרה שצמחו בקרבנו מלאכי חבלה כה רבים? מלאכי החבלה האלה מקעקעים את חוסנה המוסרי והדמוקרטי של המדינה. אוי לימים. ראש הממשלה רודף את המשטרה משום שזו המליצה להעמידו לדין בגין שחיתות. איך קרה שרבים ממנהיגי האומה הפכו למרעילים את קיומנו? איך קרה שמיום ליום אנשים ישרי דרך נוהגים בסלחנות כלפי השחיתות? איך קרה שהם חדלים לראות את השחיתות כפשע? שר שישב בכלא נבחר לשמש שוב כשר חשוב בממשלה וכאילו אין בכך כלום. אזרחים רבים נכונים לבחור לקדנציה נוספת ראשי ערים שמעלו בתפקידם, שנמצאים תחת חקירות משטרה וכאילו לא היה כלום".

ועוד: "איך קרה שצמחו בקרבנו מלאכי חבלה כה רבים? הם משתלחים בשצף קצף במערכת המשפט, מתקיפים את חוקרי המשטרה ואת האזרחים הנועזים שנושאים קול מחאה נגד השחיתות השלטונית. מלאכי החבלה האלה מקעקעים את חוסנה המוסרי והדמוקרטי של המדינה. מלאכי החבלה האלה תובעים לפגוע בחופש הדיבור תוך הענקת חופש מלא למנהיגים רקובים ולמקורביהם להמשיך ולנעוץ את שיניהם באוצר המדינה השייך לכלל האזרחים". הסופר מיכאל סיכם: "מחאות נגד הרס המוסר הציבורי הן לא רק בבחינת זכות מוסרית אלא חובה אזרחית. אני מחזק את ידי האמיצים המעזים לשאת קול מחאה נגד זאבים מושחתים, חסרי מצפון וזחוחי לב הפועלים לחקיקות אנטי דמוקרטיות".

אורלי ברלב, פעילה חברתית וממובילות המאבק במתווה הגז, אמרה: "איך יכול להיות שהכול כאילו כרגיל? אנחנו אומה בהלם. אתם לא בהלם, אבל יש הרבה אנשים שכן. תפקידנו להעיר אותם. יש אנשים שחושבים שאנחנו יוצאים לרחובות רק כדי להזיז אדם אחד מכיסאו. אנחנו יוצאים לא רק בשביל אדם אחד. ראשי ממשלה מושחתים היו גם קודם. אחד ישב בכלא, נכון? אנחנו כאן כי אנחנו יודעים כי ראשי ממשלה מושחתים יהיו גם להבא אם לא נעצור ונשנה את השיטה. יש להקים מחדש חברת מופת כי מגיע לנו".

המחאות נגד השחיתות של ממשלת הימין מתקיימות ברציפות בתל אביב בסופי שבוע בשלושת החודשים האחרונים. לפני כשבוע, כאלף בני אדם הפגינו נגד השחיתות בכיכר הבימה בתל אביב. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו בשל המלצות המשטרה להעמידו לדין על קבלת שוחד.