סכסוך עבודה נוסף הוכרז במכון וינגייט לקראת החתימה על ההסכם הקיבוצי

סכסוך עבודה נוסף הוכרז השבוע במכון וינגייט לקראת החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש. בשנתיים האחרונות מתקיים בין מכון וינגייט לעובדיו משא ומתן רצוף משברים שנועד להסדיר את מעמדם וזכויותיהם בהסכם קיבוצי. במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז לפני כשנה וחצי, העובדים שבתו, הפגינו ואף חסמו את כניסה של המכון שליד נתניה. בעקבות צעדי המחאה הצדדים קיימו מו"מ שנתקל בקשיים מרובים ואף השבוע הגיע למבוי סתום.

עובדי וינגייט חוסמים את הכניסה למכון, באפריל אשתקד, במסגרת סכסוך העבודה (צילום: ועד עובדים)  

 

המחלוקת העיקרית היא לגבי החלת ההסכם הקיבוצי על העובדים השעתיים. המכון וההסתדרות סיכמו כבר בתחילת המשא ומתן לפני כשנתיים כי לאור מצוקת תקני כוח האדם שהמדינה מקצה למכון, אין להחיל את ההסכם על קבוצת העובדים השעתיים. אך ועד העובדים דורש כעת לחזור להגדרות הישנות בנושא מהסכם העבודה של 2017, לפיהן גם קבוצה זו נכנסת לתחולת ההסכם אחרי שנתיים להעסקתם.

במכתב שנשלח לעובדים מטעם יו”ר ועד העובדים, קותי דרעי, נטען כי ועד העובדים והנהלת המכון כבר הגיעו להסכמות עקרוניות, ואפילו נקבע תאריך לחתימה על הסכם קיבוצי ב-24 במארס, אך “באופן תמוה, בתקופה האחרונה ראינו שהנהלת המכון מנסה בכל דרך לנגוס עוד ועוד זכויות מהעובדים, שהיו לנו מאז ומעולם. על רקע הניסיונות לפגוע ולצמצם זכויות, המשא ומתן נקלע למבוי סתום. משכך, נאלצנו לפנות להסתדרות בבקשה לאשר לנו סכסוך עבודה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/102682